Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 1

La concursul de creatie Design of the Year 2013 au fost introduse si cateva biciclete, iar doua dintre ele au fost nominalizate pentru castigarea premiului la categoria biciclete de transport. Cele doua biciclete sunt Donky Cargo si Mandoo Footloose.

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 2

Donky este creatia designerului englez Ben Wilson. Bicicleta prezinta un toptube orizontal, din teava patrata, lung cat toata bicicleta. Pe capetele tevii superioare este cate un portbagaj demontabil si pliabil. Portbagajele se demonteaza foarte usor, fiind fixate cu un sistem de eliberare rapida QR, iar cand nu sunt folosite se pot rabata pentru a permite bicicletei sa se strecoare mai usor prin trafic.  Portbagajele sunt mari si solide, pot suporta greutati mari si incarcaturi diverse, chiar si scaune pentru copii.

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 3

Bicicleta Donky are roti de 20” si componente simple si durabile pentru a putea fi reparata rapid si usor. Transmisia este asigurata de un butuc Shimano Nexus cu trei viteze integrate, are frane V, cric dublu, protectii pentru roti si lant, sistem antifurt incorporat. Este diponibila in doua culori, negru si verde deschis si se fabrica intr-o singura marime. Pretul unei biciclete este de 499 lire sterline.

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 4

A doua nominalizata, Mando Footloose este tot o bicicleta de oras, insa e potrivita doar pentru plimbari, naveta si relaxare, nefiind adaptata transportului de bagaje. Creatorul ei este designerul britanic Mark Sanders, care a dorit o bicicleta mai neobisnuita. Principala caracteristica ce defineste aceasta bicicleta este lipsa lantului. Mai mult, nu are nici o legatura intre angrenajul pedalier si butucul rotii spate, nici curea, nici cardan.

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 5

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 7Angrenajul roteste un alternator ce pune in miscare un motor din butucul rotii spate. Bicicleta are si o baterie cu o autonomie de 30km. Ajutata de pedale autonomia creste cu 50%. Mando are integrat un computer ECU (electronic control unit) care prin intermediul unor senzori determina viteza de deplasare si inclinatia pantei. In functie de panta, senzorii regleaza cadenta angrenajului si puterea transmisa motorului. ECU are si alte functii de ciclocomputer, cum ar fi distanta, viteza, timp, starea bateriei si puterea produsa.

Cadrul biciletei se poate plia foarte usor, rezultand un pachet ce poate fi carat ca bagaj de mana. Dupa pliere roata spate ramana functionala, bicicleta putand fi impinsa sau trasa ca un carucior. Un lucru foarte util daca ne gandim la greutatea totala de 21,7kg. Bicicleta va fi pusa in vanzare la jumatatea anului 2013.

Doua biciclete nominalizate la Designs of the Year 2013 6

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.