Propel Advanced SL 0 (1)

Giant a lansat prima sa bicicletă de tip aero, Propel Advanced SL, ce este utilizată în aceste zile în Turul Down Under de către echipa Blanco (fostă Rabobank). Cei de la Giant spun că noul model de bicicletă poate câştiga 36s faţă de celelalte biciclete într-un contratimp de 40km rulat cu o viteză medie de 40km/h. Ei mai spun că aceasta este cea mai rapidă bicicletă de şosea de pe piaţă.

Propel Advanced SL 0 ISP

Propel marchează apariţia primului model de bicicletă aero de la Giant. A fost câţiva ani în dezvoltare, Mark Renshaw şi Theo Bos fiind implicaţi în programul de dezvoltare. Cei de la Giant spun că Propel a fost proiectată pentru a fi la fel de uşoară şi rigidă precum TCR Advanced SL, însă oferă avantajul aero pe care mulţi ciclişti profesionişti îl solicită.

propel aero data

Rezultatele obţinute în urma testelor efectuate în tunelul de vânt au scos la iveală faptul că Propel este un model mai aerodinamic decât orice altă bicicletă. S-a înregistrat o diferenţă de 12s până la 36s faţă de modelele rivale pe un traseu de 40km. Cei de la Giant au testat Propel alături de Cervelo S5, Specialized S-Works Venge, Ridley Noah FAST şi Scott Foil. Propel a fost cu 12s mai rapidă decât S5 şi cu 36s mai rapidă decât Foil.

Propel Advanced SL 0 ISP 3

De remarcat este top tube-ul foarte plat. Integrarea este cheia bicicletelor aero – menţinerea lină a fluxului de aer în trecerea peste cadru şi furcă a forţat o regândire a poziţionării unor componente precum frânele. SpeedControl SLR mini-V au fost mutate în spatele furcii pentru roata faţă, iar pentru cea de pe spate au rămas în poziţia clasică.

Bos_training

Greutatea unui cadrul mediu cu tijă de şa, frâne,pipă şi ghidon este de 1675g, iar cu o echipare completă bicicleta poate coborî până la 7kg. 

sursa: road.cc

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.