Sram lansează angrenaje pentru Fatbike 1

Popularitatea tot mai mare de care se bucura bicicletele cu anvelope extra-late a determinat multi producatori sa fabrice piese dedicate pentru ele. Majoritatea Fatbike-urilor folosesc un butuc pedalier cu latimea de 100mm, butuc pe care foarte putine firme il produc. Firma Sram a decis sa testeze terenul si a lansat doua modele de angrenaj cu monobloc de 100mm.

Sram lansează angrenaje pentru Fatbike 2

Cele doua angrenaje oferite de Sram pentru Fatbike-uri sunt Sram X5 si Sram X9. Ambele vin in doua variante, cu brate de 170mm, respectiv 175mm si ax de 100mm cu interfata GXP. Se fabrica doar cu doua foi de 22-36 dinti, si sunt optimizate pentru a pastra o distanta sigura intre lant si cauciuc. BCD-ul noilor angrenaje este de 104, pe cand la cele standard este de 120.

Sram lansează angrenaje pentru Fatbike 3

Angrenajul Sram X9 cantareste 871 grame cu tot cu monobloc si costa 280 euro, iar Sram X5 cantareste 955 grame si costa 150 euro. Greutatea mai mica a X9 se datoreaza in primul rand bratelor tip Hollowtech.

3 COMMENTS

  1. Hmmm!….destul de ciudata situatia la varianta GXP de la SRAM care are la rulmentul din stanga un joc mare de 0,2 mm !!!…intre ax si inelul interior al rulmentului respectiv.
    Am inlocuit FSA-ul de pe bicla cu un TRUVATIV Firex- GXP de la SRAM caruia am fost nevoit sa-i introduc un inel din tabla de 0,1mm pt. a elimina definitiv jocul ala penibil facut in mod intentionat, de catre producator. Sincer, nu i-am vazut rostul si nimeni nu ma poate convinge de prezenta acelui joc stupid!!……
    Angrenajul se invarteste lin si fara absolut niciun joc cu toate ca la finalul montajului am avut grija sa nu creez deloc presiune pe rulmentii GXP-ului care sunt doar radiali ca toti ceilalti de la pedaliere si nu permit acest lucru.

  2. Ma rog, si factorul ala Q de care se tot vorbeste? Se simte banuiesc o mica diferenta, adica probabil pedalezi cu picioarele mai indepartate. Eu as prefera acelaeasi angrenaje, doar ca tevile spre roata spate sa fie alungite, sa indeparteze anvelopa aia de butucul pedalier.

  3. Fatbike chiar are nevoie de axe pedaliere ceva mai lungi pt. a incetini uzura prematura a rulmentilor iar Q factor la aceasta categorie cat si la altele cred ca are mai putina importanta in comparatie cu cel de la bicicletele de contratimp si velodrom.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.