Butuci cu suspensie de la Gosiko 1

Firma japoneza Gokiso a inventat ceva unic si nemaipomenit in ciclism: doua modele de butuci cu suspensie. Iar asta nu e totul, cei doi butuci difera foarte mult, avand tipuri diferite de suspensie si in plus se invart incredibil de usor, aproape fara frecare.

Butuci cu suspensie de la Gosiko 2

Un model are suspensie externa, iar celalalt are suspensie interna. Butucul cu suspensie externa are flansele atasate de corp prin intermediul unor nervuri dese, subtiri si flexibile. In timpul rularii axul ramane fix in timp ce flansele ’’joaca’’ impreuna cu spitele si janta. Astfel se asigura cativa milimetri de suspensie, care desi nu pare mult, se simte. Acest model are carcasa din titan, este cel mai usor din gama si se numeste Super Climber.

Butuci cu suspensie de la Gosiko 3

Butucul cu susensie interna are o constructie mult mai complexa. Antre ax si carcasa este un ciclindru metalic ce are la capete o serie de mici decupaje. Centrului ciclindrului se sprijina pe carcasa iar capetele se sprijina pe rulmenti. Cand roata trece peste o denivelare carcasa preseaza pe cilindru si il deplaseaza cativa milimetri datorita decupajelor ce lucreaza ca nista arcuri lamelare. Axul are cate doi rulmenti pe fiecare capat ceea ce-i confera o mare rezistenta si stabilitate. Rulmentii sunt cu frecare redusa, capacele de protectie nu fac contact cu piesele in miscare iar socurile nu-i afecateaza gratie sistemului de suspensii. Astfel rezulta unul dintre cei mai rapizi butuci din lume. In plus butucul din spate mai are trei rulmenti intre caseta si ax, deci un total de sapte rulmenti.

Butuci cu suspensie de la Gosiko 4

Contrapiulitele si saibele exterioare contribuie si ele la sistemul de suspensii si la usurarea rotatiei. Contrapiulita este concava iar saiba este convexa. Chiar daca dropout-urile bicicletei nu sunt perfect aliniate, saiba aluneca pe piulita si pastreaza axul drept fara a pune presiune pe rulmenti. Caseta este compatibila cu pinioanele Shimano de 9-10-11 viteze sau cu Campagnolo de 10 si 11 viteze. Pentru angrenare se folosesc patru clicheti cu latime dubla, ce se cupleaza alternativ. Pentru cei 46 de dinti ai inelului de angreanre rezulta 92 de puncte de contact  la o rotire de 3,9°.

Butuci cu suspensie de la Gosiko 5

Asa cum ne asteptam , greutatea e un pic cam mare fata de alti butuci, dar tinand cont de celelalte calitati, acesta este un minus minor. Butucii de fata vin in trei variante, pentru catarare la 230g, pentru sosea la 240g si cu suport disc la 305g. Butucul spate in aceleasi variante cantareste 445g, 455g si respectiv 500g. Butucul spate cu disc se fabrica in ambele lungimi, si 130mm si 135mm. Sunt disponibili cu flansele gaurite cu 20/24/28/32/36 gauri pentru fata, in timp ce pentru spate nu exista varianta cu 20 de gauri. Gokiso au in oferta butuci pentru BMX, butuci pentru pista si promit multe alte noutati in curand.

Butuci cu suspensie de la Gosiko 6

Preturile sunt de la foarte mari in sus, cel mai ieftin butuc de fata costa 8-900 de dolari, iar cei de titan cateva mii bune. Am atasat si doua link-uri spre Youtube unde puteti vedea demonstratii video.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=77gBogzvY2c
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zpSlzZROGWI

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.