Worlds_Lightest_Bike_1

În 2008, un german pe nume Gunter Mai a uimit lumea ciclismului prin construirea celei mai uşoare biciclete din lume. Versiunea iniţială avea o greutate de 3.2kg, însă a reuşit să o reducă la 2.8kg. Bicicleta nu era doar un exponat, fiind folosită de Mai peste 20.000km. Germanul a mai şocat o dată atunci când a descompus bicicleta în componente, pe care le-a vândut mai multor cumpărători.

Worlds_Lightest_Bike_6

Unele dintre componentele esenţiale au ajuns în mâinile unui ciclist din Colorado care a vrut să recosntruiască bicicleta. El a trimis cadrul Spin, furca THM, pipa, ghidonul şi încă câteva componente către Jason Woznick de la Fairwheel Bikes din Tuscon, Arizona. 

Worlds_Lightest_Bike_3

Senzaţia pe care o ai când ţii această bicicletă în mână este incredibilă. Comparaţia cu un alt obiect de aceeaşi greutate pe care îl ridici nu este deloc pertinentă pentru că, de exemplu, un galon de lapte (3.78l) este foarte dens şi ceva mai greu decât această bicicletă. Ridicatul unei biciclete de 2.8kg nu poate fi comparat cu nimic altceva.

Worlds_Lightest_Bike_8

Ideea ce a stat la crearea acestei biciclete nu a inclus sub nici o formă producţia unei biciclete pentru mase. Însă prin forţarea limitelor, producătorii au crescut şi ei nivelul. Au învăţat noi tehnici şi noi posibilităţi, iar o parte din această tehnologie ajunge şi la nivelul de producţie. De exemplu, butucii prototip Dash au intrat deja în producţie. Butucul spate are o greutate uluitoare, de numai 84g, iar butucul faţă cântăreşte 30g.

Worlds_Lightest_Bike_13

Worlds_Lightest_Bike_26

Worlds_Lightest_Bike_12

sursa: tririg.com

3 COMENTARII

  1. La fel si transpiratia, care poate ajunge pe cadru, ingreunand-ul drastic

  2. Eu zic că și umiditatea din aer, și condensul produs în urma respirației, și apa din sânge .., dar mai ales sarea dom le, ce facem că e prea multă sare.
    Să fim serioși, românizarea nu poate merge oricât de departe.
    Este mai simplu să ususrăm atât cât este necesar bicicleta.
    Eu am realizat o bicicletă din lemn și placaj de aero, în greutate de doar 1,9 kg (cadrul complet, cu ghidon, elementele de ansamblare, etc).
    Intenționez să o cobor sub recordul mondial. Asta înseamnă serios.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.