Probioticele

Ce se întâmplă în sistemul tău digestiv poate face diferența dintre o zi bună și una proastă pe bicicletă. Stomacul este cel care procesează toți nutrienții ce furnizează energie. Dacă apare o problemă la acest nivel, performanța ta va avea de suferit.

Tractul tău digestiv este sediul a miliarde de bacterii ce constituie microflora intestinală. Unele dintre ele sunt benefice organismului și contribuie la menținerea sănătății, în timp ce altele pot avea efecte negative. Atâta timp cât există un echilibru al florei, sistemul tău va funcționa normal, spune Shekhar Challa, autor al ”Probiotics for Dummies”. În momentul în care acest echilibru este rupt – din cauza antibioticelor, stresului, vârstei sau chiar din cauza efortului – începi să te simți rău. Poți reface echilibrul folosind probioticele, care se găsesc în mod natural în organism și în alimente precum iaurtul, kefirul.

Arsurile la nivelul stomacului, crampele și greața apar deseori la cicliști, în special înainte și după curse. Prin îmbunătățirea funcției digestive, probioticele pot reduce aceste probleme. Introdu-le în dieta ta treptat pentru a permite stomacului să se obișnuiască. ”Începe să le iei cu cel puțin 2 săptămâni înainte de competiție”, spune Jo Ann Hattner, autor al ”Gut Insight”. El mai recomandă consultarea unui medic înainte de a le folosi.

Antrenamentele din timpul iernii și al primăverii te fac mai vulnerabil. Efortul depus face ca sângele să se orienteze mai mult spre inimă și membre, ajungând mai puțin la organele din sistemul digestiv unde își are sediul cam 90% din sistemul imunitar. Probioticele pot corecta dezechilibrele apărute la nivelul florei intestinale, previn alergiile alimentare, cresc imunitatea organismului.

Cercetătorii americani au demonstrat că persoanele supraponderale au mai puține bacterii benefice în tractul lor digestiv decât cei cu o greutate normală. Probioticele ajută și la producerea vitaminei B de către organism, vitamină ce crește rezistența la efort. Mai mult, probioticele încurajează absorbția vitaminelor și mineralelor, sporind capacitatea organismului de a se reface după un antrenament mai dur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa: bicycling.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.