Echelon

Vântul de faţă

wind-1

Acest vânt vine din direcţia opusă ţie şi vei simţi că pedalezi cu greu, având senzaţia că nu înaintezi prea mult.

Dacă eşti singur, încearcă să te faci cât mai mic pe bicicletă, cu coatele cât mai spre corp, mâinile  jos pe ghidon, cu capul pe aceeaşi linie cu trunchiul, pe care trebuie să îl poziţionezi cât mai aproape de top tube. Schimbă într-o viteză mai uşoară şi ţine mâinile relaxate pe ghidon.

Într-un grup, schimbaţi-vă pe rând la trenă, chiar şi câteva pedale la trenă vor ajuta întregul grup. Cu cât eşti mai aproape de cel din faţa ta, efortul va fi mai mic. E bine să fii apropiat de roata din faţă, dar ai grijă să nu o atingi.

Vântul din lateral

wind-2

Te loveşte din lateral şi îţi va îngreuna încercarea de a rămâne pe o trasă liniară. Dacă eşti singur, observă din ce direcţie bate vântul şi pedalează lejer în vânt.

Dacă eşti într-un grup, ai o opţiune ce te poate ajuta mai mult. Încercaţi să pedalaţi în „echelon”, o dispunere în care fiecare rutier se aşează pe partea protejată de cel din faţa sa. Dacă vântul bate din partea stângă, al doilea ciclist va sta în spatele şi puţin în lateral dreapta faţă de primul rutier, la fel procedând şi ceilalţi. După câteva pedale, primul din grup se va da la o parte şi îl va lăsa pe următorul la trenă.

Vântul din spate

wind-3

Acesta bate în direcţia spre care te îndrepţi şi te va ajuta să înaintezi mai uşor. 

Când eşti singur, bucură-te de el atât timp cât ţine, pentru că şoseaua s-ar putea să se întoarcă spre vânt. Dacă vrei să obţii o viteză cât mai mare, ia o poziţie cât mai aerodinamică pe bicicletă. 

Într-un grup, vântul din spate creează impresia că poţi face diferenţe mai mari faţă de ceilalţi rutieri aşa că foloseşte acest lucru în favoarea ta şi fă primul o mişcare. 

sursa: bicycling.com


LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.