Campagnolo Bora Ultra 35 6

Cei de la Campagnolo spun că noile roţi Bora 35 sunt cele mai versatile dintre toate modelele produse de ei până acum, fiind uşoare, aerodinamice şi stabile în bătaia vântului lateral.

Campagnolo Bora Ultra 35 7

După cum sugerează şi numele, roţile Bora 35 au o jantă de 35mm ce a fost proiectată pentru a fi eficientă aerodinamic. Roata faţă are o greutate de 530g, iar cea din spate cântăreşte 700g, aşadar o greutate impresionantă a setului de numai 1230g.

Campagnolo Bora Ultra 35 1

Acest model umple spaţiul creat între modelul Hyperion cu jante subţiri şi roţile Bora 50 ce au jante de 50mm. Bora 35 sunt pur şi simplu o versiune cu jante mai mici a modelului Bora 50. Cei de la Campagnolo au dezvoltat o nouă structură pentru jante, cu o altă aranjare a fibrelor de carbon. De asemenea, au muncit din greu la îmbunătăţirea suprafeţei de frânare căreia i-au oferit un nou tratament numit 3Diamant.

Campagnolo Bora Ultra 35 2

Problemele ce apar la frânare în cazul jantelor din carbon, mai ales atunci când plouă, sunt cauzate de aşa-zisele “depozite neomogene” de pe suprafaţa jantei. Saboţii nu mai intră în contact uniform cu fibrele de carbon, lucru ce determină o frânare variabilă şi nu întotdeauna puternică.

Campagnolo Bora Ultra 35 3

Soluţia găsită de Campagnolo este tratamentul 3Diamant, ce îmbunătăţeşte performanţa frânării atât în condiţii normale, cât şi pe umezeală.

Campagnolo Bora Ultra 35 4

 

 

 

 

 

sursa: road.cc

2 COMMENTS

  1. Rotile n-au cum sa fie ….”si stabile in bataia vantului lateral” ; atata timp cat sunt usoare si genereaza un moment giroscopic MIC, stabile pot fi doar pe velodrom, acolo unde nu bate vantul.
    Asa sunt in general producatorii, se mira cum sa-si mai laude marfa!
    Cine stie, bine, cine nu, cumpara !
    P.S. De ex. am observat (printre altele) ca numesc cromare dura, cromarea anticoroziva (si decorativa) de numai 1,2 microni grosimea stratului de crom!.
    Mai rar asa stupizenie!!!…..Este imposibil sa obtii cromare DURA cu numai 1,2 microni depunere de crom in baia de galvanizare. Daca stratul de crom depaseste 0,1mm dupa prelucrare, numai atunci poate fi vorba de adevarata cromare dura; deci in concluzie este vorba de o diferenta de grosime destul de mare.

  2. Chiar daca momentul de rotatie este mic rotile pot fi stabile daca au un coeficient aerodinamic lateral Cx mic. Asta inseamna o suprafata laterala mica.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.