lumina solara

Când soarele strălucește, tentația de te urca în șa crește considerabil. De ani de zile, mesajul transmis de specialiști a fost să utilizăm creme pentru protecție solară cu un factor cât mai ridicat. Este într-adevăr un sfat bun, însă trecând în extrema cealaltă și folosind prea multă cremă poate deveni la fel de periculos. Studii recente au dezvăluit faptul că vitamina D, ce este sintetizată sub piele când aceasta este expusă razelor ultraviolete, ajută la protecția împotriva cancerului de colon, prostată, pulmoni și piele.

Vitamina D este implicată si în mecanismul de absorbție al calciului. Ea nu acționează direct în acest sens ci ajută la formarea unor proteine speciale de care se leagă calciu. Aceasta atrage apoi mineralele în intestinul subțire și în sânge.

Nu contează cât de mult lapte bei sau cât de multă brânză mănânci, atâta timp cât nu ai destulă vitamina D. Calciul pe care îl conțin va trece prin tubul digestiv fără să fie absorbit, din cauza lipsei acelor proteine de care se leagă. 

Calciul este important pentru menținerea structurii oaselor. Masa osoasă maximă este atinsă în jurul vârstei de 25 de ani, după această vârstă începând să scadă. Pierderea de calciu este deosebit de rapidă în cazul femeilor după menopauză. O metodă prin care poți încetini scăderea masei osoase este efectuarea exercițiilor fizice în mod regulat.

Ciclismul nu este un sport la care să participe toate oasele, iar ciclistele sunt cele mai expuse. Dacă nu incluzi mult mers pe jos și jogging în programul tău, atunci pedalatul în soare alături de un consum de alimente bogate în calciu ar trebui să compenseze.

Mai multe cercetări au arătat că persoanele cu un nivel ridicat de vitamina D au șanse mai mici de a face cancer deoarece vitamina împiedică creșterea anormală a celulelor și oprește formarea vaselor de sânge ce irigă tumorile. Este o veste încurajatoare, dar nu trebuie să pierdem din vedere imaginea de ansamblu. Cauzele exacte ale apariției cancerului nu au fost descoperite, dar aceste informații pot ajuta în cercetare.

Teoretic, cicliștii sunt persoane cu puține probleme de sănătate, ce stau mult timp expuși în soare, lucru ce încurajează sinteza vitaminei D. Însă, ca de obicei, există și excepții. Să nu uităm de cazul Lance Armstrong care a suferit totuși de această cumplită boală.

sursa: bikeradar.com

 

2 COMMENTS

  1. Cu toate ca pe aici bantuie un USER care tot zice ca ma laud, pot sa spun cu tarie ca m-am expus de foarte multe ori la soare si-mi place mult(in orele fara risc), ca am oasele destul de tari; fapt dovedit in urma unui accident cand eram pe bicla si-un betivan m-a lovit din lateral dreapta spate cu masina aruncandu-ma in sus ca pe o minge in mijlocul soselei fara sa am vreo fractura ci numai julituri la contactul cu asfaltul!.
    Dupa opinia mea; nimic nu fixeaza mai bine calciul in oase, decat razale solare.

  2. Soarele face mult bine, desigur, nu daca stai ca o leguma la plaja si te prajesti pe toate partile ! :)))
    Pe bicla captezi altfel energia venita de la Soare si intr-un fel sau altul poate fi benefica. Cel putin eu ma simt extraordinar de cand pedalez, in ultimii 3 ani, am luat si o cazatura zdravana pe umar si nu mi-am rupt nimic, dar ptr toate astea este nevoie sa practici acest sport iar beneficiile vor veni negresit.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.