Northwave

În 2013 se împlinesc douăzeci de ani de când Northwave a intrat pe piața echipamentelor de ciclism, lansând primul sau produs, un pantof pentru mountain-bike. Este vorba de “Integral”, un pantof în culorile roșu-galben, aceleași ca și ale logo-ului brandului, combinație de culori neobișnuită pentru vremea respectivă, dominată în principal de negru.

Înființată de Gianni Piva în anii ‘80, firma Northwave a creat la început încălțăminte și bocanci de snowboard pentru alți producători, ulterior însă, în 1990, a început propria producție sub numele de Northwave. Un nume neobișnuit pentru regiunea Veneto și localitatea Montebelluna, unde se găsește fabrica, un nume însă apropiat de aceste începuturi legate de industria sporturilor de iarna și care semnifica “aer proaspăt”. În 1993 acest nume exprima tocmai suflul nou din industria ciclismului, dominată de firme de tradiție și de un conservatorism al pieței.

Northwave1

Foto: Gianni Piva

Când te învecinezi geografic cu branduri precum Campagnolo (Vicenza) sau Pinarello (Treviso), standardele și valorile pe care ți le impui nu pot fi decât unele foarte ridicate: orientarea către cercetare și inovare, excelență în design, folosirea celor mai bune materiale, permanența proceselor de asigurare și control a calității, testarea prototipurilor și o strânsă colaborare cu sportivii de top, dinamism și inovație continuă în dezvoltarea produselor, pasiunea pentru noi tehnologii, non-convenționalism în marketing.
În 1995 a apărut primul pantof dedicat ciclismului de șosea (“Compact”) și totodată se deschide o serie lunga de succese ale unor cunoscuți campioni care folosesc pantofi Northwave: Paulo Pezzo(1995-97, campion mondial la MTB) Mario Cippolini (1996, 2002, campion național și câștigător de Milano – San Remo cu modelul “Evolution”), Ivan Gotti (1997, câștigător de Giro), Cadel Evans (1998 campion mondial mtb), Gunn Rita Dahle (2002, 2003, 2004 campioană mondială, europeană și olimpică la MTB), Tom Boonen (2005, Paris-Roubaix, cu modelul “Aerator”), Jose Hermida (2010, campion mondial MTB), Fabian Cancellara, Philippe Gilbert, frații Schleck (2011)

Pantofii de ciclism sunt cei care au făcut numele Northwave cunoscut. Ei reprezintă și astăzi 62% din producția curentă, însă firma a început să producă ochelari de ciclism din 2007, echipament de ciclism complet din 2008. În 2013 deviza a devenit aceea de a echipa ciclistul “din cap până în picioare”. Astăzi Northwave are distribuitori în 45 de țări de pe toate continentele, iar în ultimii cinci ani trendul de creștere a fost de 94%.

Profilul clientului Northwave este ciclistul semi-profesionist dedicat competițiilor sau cel amator orientat către performanță, pasionat până la dependență de acest sport, dar și orientat către stil, pretențios în privința detaliilor, bine informat și care știe exact ce caută la un produs de calitate. Northwave nu vinde așadar “prețuri”, ținta lor în piață este clientul care caută produse de calitate din clasa medie către cele “high-tech”.

Northwave nu este singura afacere a familiei Piva. Aceasta deține și brandul “Riva de Milan”, o pensiune agroturistica la Valdobbiadene unde se produc mai multe tipuri de prosecco (spumant) superior, acreditat D.O.C.G.

Northwave2
Foto: Valdobbiene, Agriturismo Riva de Milan
Adventorial

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.