1330475649_beloki

Când o accidentare pune pe tușă un ciclist, reacția naturală este aceea de a reduce numărul de calorii consumate până la revenirea în șa. Însă, procesul de vindecare are nevoie și el de energie, respectiv calorii.

Proteinele, vitaminele, mineralele și antioxidanții ajută la vindecare, relaxează tendoanele tensionate și sudează oasele fracturate mai repede. În plus față de sfaturile doctorului, alege combinația potrivită de alimente pentru a grăbi recuperarea și pentru a reveni cât mai repede pe bicicletă.

Morcovii, spanacul, cartofii dulci și varza sunt recomandate pentru aportul de vitamina A, iar portocalele, căpșunile, ardeii și broccoli pentru vitamina C.  Vitamina A ajută la producția de leucocite pentru a lupta cu infecția, în timp ce vitamina C facilitează procesul de vindecare a rănilor de la nivelul dermului. De asemenea, ajută la refacerea țesutului conjunctiv și a cartilajului prin contribuția pe care o are în formarea colagenului, o proteină importantă cu rol în cicatrizare.

Carnea este o sursă de proteine, esențiale pentru producerea de noi celule. În 2008, cercetărorii de la Universitatea din Ottawa au identificat o proteină ce acționează ca o punte între țesuturile deteriorate, sprijinind refacerea acestora. Sportivii au nevoie de 112g de proteine pe zi, iar carnea este cea mai ușoară cale de a obține acest necesar.

Ouăle, laptele și iaurtul sunt la rândul lor surse bune de proteine; laptele și iaurtul conțin și calciu, care este implicat în vindecarea leziunilor musculare și osoase. Vitamina D din produsele lactate îmbunătățește absorbția de calciu și, la fel ca și calciul, ajută la ”repararea” mușchilor și a oaselor.

Cerealele conțin zinc, un excelent element pentru sistemul imunitar, iar alături de carnea roșie sunt cele mai bune surse de zinc. Acesta nu poate de unul singur să înlesnească procesul de vindecare, dar asistă nutrienții care fac acest lucru. 

Somonul, tonul și păstrăvul conțin omega-3, acizi grași ce reduc inflamațiile ce ar putea încetini vindecarea tendinitelor, a fracturilor și a ligamentelor luxate.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.