Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 1Prima noapte a trecut intr-o clipa si m-am trezit cu dureri mai mari decat la culcare. La coapse aveam febra musculara puternica, umerii imi erau amortiti, iar coastele deformate de solul nu tocmai plat.

Nu-i nimic, ma asteptam la astea, o baie in pârâul rece si sunt ca nou.

Inca de la inceput le-am explicat colegilor ca fiecare se descurca cum poate si cum stie cu mancarea. Eu am regimul meu, nu mananc orice asa ca nu ma prea amestec cu altii. Dimineata asta mi-am facut o portie de fulgi de cereale cu seminte si fructe uscate plus miere de albine, Silviu a desfacut o conserva de peste, iar Cornel e exterminat ultimile resturi de branza si rosii. Cornel ne-a invitat la un bar sa bem o cafea si sa ne mai revenim, dar biata cafea era mai mult apa chioara. Am luat-o usurel la deal fara prea mare chef, mai ales ca soarele deja frigea puternic. Ne-am oprit la umbra intr-o statie de autobuz si am decis sa termin bidonul de bere cumparat de aseara ca doar nu avea sa il car la deal. Poate unii condamna consumul de bere la pedalat dar pe mine ma stimuleaza mai mult decat o cafea sau un Red Bull.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 2

Muntii deja erau in fata noastra si abia asteptam sa intru printre ei. Imi amintesc cu placere (si groaza) cum am coborat Cheile Bicazului cu 4 ani in urma pe un tandem supraincarcat si sub o ploaie rece si deasa. Cele 3 frane ale tandemului abia reuseau sa ne incetineasca pe serpentinele inguste si abrupte. Astazi voi urca pe acolo pe unde atunci am coborat.

Inainte de intrarea in chei am observat pe un varf de munte un camion ce deşerta la vale incarcatura de pamant si pietris. Mi s-a facut inima cat un purice vazandu-l atarnat deasupra prapastiei la zeci de metri inaltime. Cornel a lucrat in domeniu si mi-a povestit ca soferii stau permanent cu usa deschisa, ca in caz ca aluneca masina la vale sa poata sari din cabina.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 3

Si brusc am intrat printre chei! A fost cea mai frumoasa parte a intregii ture. Peretii verticali de piatra ce se inalta de o parte si de alta a drumului imi dadeau o senzate de fericire si exuberanta nemaipomenite. Râul curgea vijelios la marginea drumului ce parca se strecura printr-o crapatura ingusta dintre muntii. Surprinzator, pe peretii de piatra cresteau copacii inalti de peste 10 metri. Nici nu simteam ca pedalez la deal pe una dintre cele mai inclinate sosele. Traficul era sporadic, ma simteam cu adevarat in sânul naturii. Colegii mei s-au dus inainte, in timp ce eu ma opream la fiecare kilometru ca sa mai fac cateva poze. Ba chiar am cules cateva plante medicinale aromatice pe care le-am pus in bidonul cu apa. Seara am adugat putina miere si m-am bucurat de un ceai 100% natural.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 4

Mi-a parut rau cand s-au terminat Cheile Bicazului si am ajuns la Lacul Roşu. Il vad a treia oara si tot nu e rosu, e cenuşiu-pământiu. Caut pe Google si aflu ca denumirea provine de la Pârâul Roşu, care e chiar rosu ca trece prin niste zacaminte fieroase, dar cand ajunge in lac in pierde culoarea. Lacul Roşu se afla la altitudinea de 983m si s-a format in 1837 din cauza unui baraj natural. Are un perimetru de 2830m si o arie de 115.000m². Ne pozam si noi ca tot omu cu lacul in spate, gustam un Kürtőskalács, ne incarcam telefoanele la un bar si plecam spre varf.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 5

Varful Pângăraţi se ridica pana la altitudinea de 1256m, dar dupa lac panta e destul de domoala. Am ajuns in varf, am tras adanc aer in piept si ne-am dat drumul la vale. Bicicletele coborau ca un marfar expres, curbele erau largi si nu trebuia sa folosim prea mult franele. Nu avea rost sa mai pedalez, m-am pus cu fundul pe sacul de dormit de pe portbagaj pentru o pozitie mai aerodinamica am si savurat coborarea pana la ultimul metru. Ajungem la plat, dar purtati de impuls continuam cu viteza maxima spre Gheorgheni. Am vizitat de doua ori orasul, asa ca trecem ca vantul prin el. Ma orientez din mers dupa indicatoare si in cateva minute avem Gheorgheniul in spate.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 6

Urmatorii 15km sunt pe un drum plat, drept si plictisitor. In plus e foarte cald, senin, nu bate vantul si nici apa nu mai avem. Ne oprim la o pensiune, ne alimentam cu apa si facem o pauza de 30 minute la umbra unor copaci. Gasesc langa un gard o scandura pe care ma intind sa imi indrept cocoasa, ca umerii ma dor mai tare decat picioarele. Ne revenim si incepem catararea spre pasul Bucin care e oleaca mai rasarit cu cei 1287m ai sai. Urcarea e placuta, umbra deasa, mai gasim si niste fragi pe marginea drumului. Ma exaspereaza faptul ca nu stiu cat mai este pana in varf si nu stiu cum sa-mi dozez puterile asa ca pedalez resemnat pe foaia mica gandindu-ma aiurea. Se face 7 seara cand atingem varful si e destul de racoare. Le sugerez colegilor sa se imbrace gros la coborare, ba chiar trebuie sa insist ca nu ma credeau. Mi-am luat si eu un tricou gros de bumbac si un hanorac, iar dupa primii kilometri imi venea sa opresc sa-mi iau si geaca. Coborarea e mai lunga si mai abrupta, pe la final incepusem sa-mi pierd simtul realitatii, sa ma cred avion si sa iau mainile de pe frane. Dupa ce era sa ratez o curba mi-am amintit de legile fizicii si am condus mai prudent.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 7

Ţelul nostru se numea Sovata si un anume camping pe care il mai vizitasem. Le-am zis baietilor ca daca tragem tare si ajungem la Sovata pana seara, a doua zi facem pauza pana ala amiaza. Dupa mai bine de 20 km de coborare intram in Praid, un frumos oras ce adaposteste o salina. De aici pana la Sovata mai sunt 6 km si rasuflam usurati cand realizam ca ne-am atins scopul. Oprim la o alimentara sa ne aprovizionam si dam navala in camping, cat pe ce sa calcam cativa cicloturisti ca tocmai isi montau cortul aproape de intrare. Ii salut si chestionez din mers si aflu ca sunt din Budapesta si merg spre Braşov. Vom continua discutia mai tarziu, acum prioritar era montarea cortului, pregatitul mesei si da… un dus fierbinte.