Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 1

A treia zi a fost de relaxare, am pedalat mai puțin de 5 ore și asta în regim de plimbare. În ziua anterioară traversasem doi munți și pedalasem 117km cu 2360m pe verticală, iar acum doar 74km pe plat.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 2

Campingul Vasskert din Sovata e de nivel european, are toate facilitățile și e destul de ieftin. Baia foarte curată are dușuri cu apă caldă la discreție, bucătăria e echipată cu aragaz, frigider și veselă completă, iar mașina de spălat poate fi folosită oricând. Era mult loc liber, așa că ne-am instalat sub o salcie, exact lângă o masă cu bănci și umbrar. Am montat cortul, am mâncat și m-am repezit în duș. Umerii mei s-au bucurat mult de jetul de apă fierbinte și am ieșit de acolo cu 5 ani mai tânăr.

După o noapte liniștită și odihnitoare, ne-am trezit și ne-am făcut ordine prin lucruri, am spălat câteva haine și ne-am împrietenit cu cicloturiștii maghiari. Erau doi băieți și o fată, echipați și ei din plin, și s-au bucurat mult că aveau cu cine vorbi. Știau toți engleză, unul și italiană, așa că am povestit și tot povestit până după amiază. S-a facut ora 14 când am reușit să părăsim Sovata.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 3

Am uitat să vă spun că al patrulea membru al grupului reușise să-și ia concediu și plecase cu o zi întârziere în urmărirea noastră. Am decis să mergem mai încet și să-i dăm șansa să ne ajungă. Vasile e trecut de 50 de ani și, după ce toată viața s-a ocupat de mașini și motociclete, acum s-a apucat de ciclism. Face și cicloturism, și șosea, și MTB, și le face pe toate bine. Nu mică ne-a fost mirarea când ne-a sunat și ne-a spus că e la câțiva zeci de kilometri în spatele nostru.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 4

Și colegul Cornel merită lăudat. E de o vârstă cu mine, am fost colegi de școală, și prima bicicletă și-a luat-o anul acesta. Anul trecut avea 105kg, a scăzut la 90 și vrea să ajungă la 80. Când și-a luat bicicleta, a făcut 4km și a sunat un prieten să vină să-l ia cu mașina. După o lună a pedalat 50km fără probleme și a fost la un maraton MTB unde s-a clasat în prima jumătate. Toate astea cu o bicicletă de oțel, veche de 30 de ani.

Juniorul echipei se numește Silviu și încă nu a împlinit 18 ani. E născut cu bicicleta între picioare, știe să meargă și pe cursieră, și pe MTB, și pe treking. Am mai fost la ture scurte și la concursuri cu el, știu ce poate.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 5

Traseul celei de-a treia zi ne-a purtat de la Sovata spre Sângeorgi, Bălăuşeri, Zagăr, Dumbrăveni. Relieful plat și satele asemănătoare nu ne-au atras atenția, mai ales că eu eram la a treia trecere prin zonă. Localitatea Dumbrăveni a ieșit în evidență, așa că ne-am oprit în parcul central să ne odihnim puțin și să ne aprovizionăm cu apă și mâncare. Am intrat pe o stradă pavată la mare artă cu piatră cubică, iar în centru am admirat o veche și imensă biserică armeano-catolică. M-a intrigat accentul localnicilor, semăna foarte mult cu cel oltenesc, iar toți oamenii vorbeau foarte tare.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 6

Era trecut de ora 20, așa că am decis să ieșim din localitate și să căutăm loc de cort. Cât vedeai cu ochii erau câmpuri și ogoare plantate cu tot felul de grâne și leguminoase, ceea ce ne îngreuna camparea. Doar nu aveam să punem cortul în lanul de grâu… Deja se însera când am văzut un loc liber după niște boscheți. Am ajuns acolo, dar câmpul arat făcea imposibilă montarea cortului. Am mers pe marginea unui câmp de lucernă până în capătul lui, unde am găsit un loc aproape drept. Vasile ne-a sunat să ne anunțe că tocmai a intrat în Dumbrăveni, deci mai avea câțiva kilometri să ne ajungă. I-am transmis coordonatele, am campat, am mâncat și ne-am băgat în cort. Un alt apel de la Vasile ne-a anunțat că el era în următorul sat, trecuse fără să ne vadă; deja era întuneric, iar cortul meu de camuflaj era la 200 metri de șosea. Nu-i nimic, ne vom regrupa dimineață.

Cu cicloturiştii la întâlnirea ciclism.ro 7

Va urma…

3 COMMENTS

1. Foarte tare, am citit toate cele trei partile cu zambetul pe buze. Astept cu nerabdare continuarea povestii!