calories

Caloria este unitatea de măsură a energiei din alimente. Specialiștii estimează valoarea acestora folosind o formulă ce se bazează pe macronutrienții  pe care îi conțin alimentele. Cuvântul cheie este ”estimează”  – factori precum timpul de procesare al alimentelor sau cantitatea de fibre pot afecta aprecierea numărului de calorii. Graficul de mai jos ne arată câte calorii pe gram conțin macronutrienții pe care organismul îi folosește pentru producerea energiei.

calories-kinds

 

Caloriile sunt arse în digestie, iar 500 de calorii dintr-un tort îngrașă mai mult decât 500 de calorii din broccoli. Cu cât alimentul este mai greu de digerat , cu atât organismul folosește mai multă energie. Zahărul, grăsimile și carbohidrații rafinați se descompun cel mai ușor. Mâncărurile gătite sunt digerate mai repede decât cele brute, la fel ca și cele procesate (hamburgerii de exemplu) în comparație cu cele neprocesate (carne la grătar). Carnea și alimentele ce conțin multe fibre necesită mai multă energie în procesul de digestie .

Dacă ciclocomputerul îți spune că ai ars 500 de calorii, însă decizi că meriți o felie de pizza în plus, valoarea adevărată ar fi 430 de calorii arse. ”Oamenii supraestimează numărul de calorii pe care le ard”, spune Stephen Secor de la Universitatea Alabama. 

3500 de calorii se găsesc în jumătate de kilogram de grăsime. Când consumi alimente ce conțin mai multe calorii decât cele pe care le arzi, excesul va fi depozitat sub formă de grăsime.

Când stai pe scaun și citești ziarul, arzi o singură calorie pe minut, iar atunci când mergi cu bicicleta arzi aproximativ 8 calorii pe minut. Iată un grafic care arată numărul de calorii pe care le arzi în funcție de viteză și efort:

calories-expenditure

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa: bicycling.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.