Brake Force One - o frână la superlativ 1

Brake Force One este o frana uimitoare, cu o serie de caracteristici ce o fac cu adevarat unica. Surprinzator este faptul ca a fost proiectata de inventatorul Jakob Lauhoff cand avea doar 15 ani. Trei ani mai tarziu frana era deja pe piata si uimea comunitatea ciclista.

Brake Force One - o frână la superlativ 2

Frana BFO este dedicata curselor de XC, AM si Enduro. Aspectul si greutatea par ireale, iar performantele sunt extraordinare. Un set de BFO fara disc misca acul cantarului pana la 195 de grame. Discurile sunt disponibile in 160, 180 si 203mm, iar cel de 160mm cantareste 104g. Greutatea discurilor nu este la nivelul concurentei, dar in schimb sunt mult mai solide si mai greu de indoit.

Brake Force One - o frână la superlativ 3

Sistemul hidraulic al franei este unul inchis, ceea ce la prima vedere nu reprezinta un atu. La sistemele inchise lipsa rezervorului poate duce la supraincalzirea sistemului, la dilatarea lichidului de frana, si la perturbarea bunei functionari a franei. Brake Force One are o solutie ce elimina aceste neajunsuri. Placuţele sunt pozitionate la o distanta mare fata de disc, pentru a nu-l atinge atunci cand uleiul se dilata si impinge pistoanele. O distanta mare intre placute si disc ar necesita o cursa lunga a manetei si pistoane supradimnensionate, ceea ce ar face frana greu de controlat si modulat.

Brake Force One - o frână la superlativ 4

BFO a rezolvat in mod ingenios si aceasta problema, cu ajutorul unui “brake booster”. Pistonul lucreaza in doua etape, in prima faza apropie rapid placutele de disc, apoi in faza a doua sunt presate mai putin pentru a se putea ajusta puterea franarii. Cu cat se apasa mai tare pe maneta cu atat creste puterea de franare si se obtine o buna modulare. Maneta de carbon este foarte scurta, putand fi actionata doar cu un degete. Datorita fortei generate de frana , un deget e suficient pentru a opri bicicleta in siguranta.

Brake Force One - o frână la superlativ 5

Pe varful manetei este un mic petic de cauciuc ce mareste priza degetului, pentru a nu aluneca pe vreme umeda. Pe carpul manetei este inclus si un buton de reglaj ce apropie sau departeaza maneta de ghidon. Etrierele sunt fabricate din aluminiu si pot fi eloxate in mai multe culori – negru, alb, rosu sau argintiu lustruit. Conductele sunt construite dintr-un material transparent ce permite observarea eventualelor bule de aer de pe traseu. La comanda conductele se pot colora in rosu, portocaliu, galben, verde, albastru si negru. Conducta din faţă are 900mm iar cea din spate are 1700mm.

La final voi dezvalui si pretul acestor frane. Cum v-ati si asteptat, nu sunt deloc ieftine, o singura frana fara disc si adaptor costa 400 de euro. Daca adunam si cei 45 euro pentru disc plus 25 euro pentru adaptor ajungem la 940€ pentru un set complet faţă-spate. Ca orice produs inovativ, si BFO isi permite sa afiseze un pret foarte mare. Desi performantele si calitatile acestor frane sunt extraordinare, prea putini dintre noi se vor bucura de ele.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.