DT Swiss Spline 1 reinventează roata 1

Spline 1 este cea mai buna serie de roti cu jante de aluminiu de la DT Swiss. Sunt proiectate si construite cu cele mai noi tehnologii, fiind denumite rotile viitorului. Toate rotile DTS sunt construite manual in Colorado, cu mare atentie la detalii.

DT Swiss Spline 1 reinventează roata 2

Se fabrica trei modele, XR pentru CrossCountry, XM pentru AllMountain si EX pentru Enduro. Jantele au latimi diferite, fiind din ce in ce mai late pe masura ce diciplina la care se folosesc creste in dificultate. XR au latimea pe exterior de 24mm iar pe interior de 20,5mm, XM au 26 la exterior si 22,5 la interior, iar EX au exteriorul de 30 si interiorul de 25. Peretii laterali sunt mai scurti, ceea ce salveaza greutate si usureaza montarea anvelopei.

DT Swiss Spline 1 reinventează roata 3

Jantele de la toate modelele au fost latite si in acelasi timp usurate. Sunt imbinate prin sudura, apoi slefuite, iar marea schimbare a fost renuntarea la capsele de pe gauri. DTS a creat un nou model de niplu denumit Squorks, ce are varful in forma de Torx. Acest lucru ajuta la construirea rotilor , montarea niplurilor facandu-se cu o cheie tubulara Torx. Niplurile au si profilul patrat de la baza, pentru a putea fi stranse de pe exterior cu cheia de spite. Intre niplu si janta se introduce o saiba concava din inox pentru a preveni deteriorarea gaurilor. Aceste saibe inlocuiesc capsele si per total au o greutate mai mica.

DT Swiss Spline 1 reinventează roata 4

Pentru a usura jantele s-a redus grosimea tuturor peretilor si li s-a modificat forma. Sectiunea are acum o forma triunghiulara fata de forma anterioara ce era aproape patrata. Noua forma da o rigiditate sporita jantelor, iar impreuna cu latimea mai mare dau nastere unor roti foarte rezistente.

DT Swiss Spline 1 reinventează roata 5

Butucii Spline 1 sunt construiti cu o noua tehnologie si un nou concept. Carcasa este formata din doua parti ce sunt turnate din aluminiu apoi prelucrate la freza. Astfel se pot obtine piese mai rezistente, cu caracteristici mai bune, se scurteaza timpul alocat prelucrarii si se economiseste material. Cele doua parti ale butucului se imbina prin presare. Piesele interne sunt identice cu cele din seria 240 dar greutatea totala este mai mica. Inelul de angrenaj a fost upgradat la 36 de dinti. Noii butuci folosesc spite drepte, fara cot, ceea ce mareste rezistenta impletiturii, si sunt disponibili pentru discuri cu 6 gauri.

DT Swiss Spline 1 reinventează roata 6

Spitele folosite la constructia rotilor sunt DT Swiss Competition cu grosimea de 2,0/1,8/2,0. S-a creat si o noua banda tubeless pentru etanseizarea gaurilor din janta. Banda subtire, elastica si rezistenta reprezinta o mare imbunatatire fata de vechiul sistem tubeless. Rotile vin din fabrica cu banda instalata, dar este disponibila si separat, impreuna cu valve tubeless si sculele specifice. Butucii vin echipati cu ax convertibil, putand fi transformati rapid si simplu prin schimbarea capacelor laterale. Pentru faţă se poate opta pentru ax QR9mm sau Thru Axle 15mm, iar pentru spate avem QR10mm, si Thru Axle 142×12, 135×10 si 135×12. Caseta se comanda la alegere pentru Shimano , sau Sram XX1.

Rotile sunt disponibile in toate trei marimile, exceptand EX care ce fabrica momentan doar de 26 si 27,5 inch. Pretul este putin surprinzator, orice model si marime de roata costand 1100 de dolari per set. Un pret bun pentru o greutate buna.
XR: 26″ (1410g), 27.5″ (1470g), 29″ (1520g)
XM: 26″ (1545g), 27.5″ (1595g), 29″ (1680g)
EX: 26″ (1660g), 27.5″ (1730g)

1 COMMENT

  1. Cred ca ar trebui sa aveti si un ciclu de prezentari pentru produse cu preturi accesibile. Pina la urma sunt 2 roti de bicicleta

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.