Geraint Thomas

Tehnica

În mod natural stau în şa pe căţărări – poate din cauza faptului că am crescut pe velodrom, unde te ridici din şa foarte rar – acesta fiind şi cel mai eficient mod de a pedala pe o ascensiune. Încerc să stau cât mai mult timp în şa, doar pe porţiunile mai abrupte mă ridic pentru a rupe puţin ritmul. Tratează căţărarea ca pe un contratimp – eşti tu împotriva ei.

O cadenţă bună şi o poziţie perfectă pe bicicletă te vor ajuta mult să fii eficient. Nu te agita prea mult pe bicicletă, deschide fermoarul de la tricou şi concentrează-te pe respiraţie. 

Încearcă să menţii o cadenţă între 80 şi 90. Câteodată ajung şi la 100, dar pentru asta îţi trebuie ceva antrenament pentru că este o viteză destul de mare.

Dozarea efortului

Dozarea efortului este vitală pe o căţărare, dar şi pe întreaga perioadă a cursei. Nu da totul pe începutul ascensiunii numai pentru a le arăta celorlalţi ce poţi. Învaţă să îţi cunoşti limitele, mergi într-un ritm constant care să îţi convină. Începe încet şi termină în viteză maximă.

Fii pregătit

Cunoaşterea profilului unei căţărări te va ajuta să îţi dozezi mai bine efortul. Te ajută şi din punct de vedere psihologic pentru că vei şti unde să o laşi mai moale şi unde să accelerezi. Mergi mai tare pe porţiunile mai abrupte şi trage o gură de aer pe cele mai line.

Dacă nu eşti din zona unde se desfăşoară cursa, uită-te pe profilul traseului, în special  pe cel al căţărărilor, şi planifică modul în care le vei aborda. Când te vei afla în cursă şi vei şti ce urmează, cu siguranţă îţi va fi de ajutor.

Este important să cunoşti profilul cursei pentru a şti ce pinioane ar trebui să ai. Nu vrei să ai cel mai mare pinion de 21 când ai nevoie de unul de 28.

Poziţia

Dacă nu eşti un căţărător la fel de bun ca ceilalţi din grup, încearcă să te poziţionezi cât mai în faţă la începutul ascensiunii. Este un lucru pe care îl fac foarte mulţi sprinteri în cursele la care particip, această poziţie în fruntea grupului oferindu-le o marjă bună, astfel încât la finalul căţărării rămân tot în grup, chiar dacă mai în spate.

Alimentarea

Planifică strategia de alimentare în funcţie de căţărări. Nu mânca la baza ascensiunii ci alimentează-te cu un baton energizant cu 15-20 de minute înainte de începerea acesteia. În caz contrar, poţi folosi gelurile pe căţărare pentru că sunt absorbite foarte uşor. În vârful căţărării mai ia o gură dintr-un baton pentru a ajuta recuperarea.

De asemenea, hidratarea este foarte importantă. Bea şi mănâncă câte puţin pe întreaga durată a cursei sau antrenamentului pentru a te asigura că nu ajungi pe roşu.

Antrenamentul

Cea mai bună metodă pentru a-ţi îmbunătăţi calităţile de căţărător este aceea de a te urca în şa şi a pargurge cât mai multe dealuri. În acest mod poţi obţine cele mai bune rezultate. Trebuie să îţi antrenezi slăbiciunile şi să nu te sperii de ele. Vei ajunge să te obişnuieşti cu acest tip de efort şi vei pedala din ce în ce mai repede.

sursa: roadcyclinguk.com

 

1 COMENTARIU

  1. Acestea sint sfaturi ale unui tip care are deja un nivel exceptional. Nu inseamna ca nu sint demne de luat in seama 🙂

    La nivelul unui amator, o cadenta de 90 in ascensiune e ceva greu de atins, media se situeaza mai degraba pe la 70, iar 80 e deja binisor. Poate doar cu un pinion de 30 …

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.