crampe

Data viitoare când o să ai crampe musculare dureroase, încearcă să bei un sfert de cană cu moare de castraveţi muraţi. Asta au descoperit cercetătorii de la Universitatea Brigham Young, S.U.A, într-un studiu publicat în luna mai, în care au constatat că această soluţie a înlăturat crampele musculare în 85s, cu 45% mai repede decât în cazul în care bei apă.

Nu este un tratament clasic, dar oferă noi dovezi că ideile adânc înrădăcinate despre crampele musculare – care sunt rezultatul pierderilor excesive de fluide şi electroliţi prin transpiraţie – nu sunt tocmai corecte.

Oamenii de ştiinţă iau acum în considerare posibilitatea ca aceste crampe să fie un fenomen legat de alterarea controlului neuromuscular, care rezultă din mai mulţi factori printre care oboseala, leziunile musculare şi genetica. Noua teorie nu oferă remedieri foarte rapide, dar sugerează că antrenamentele corespunzătoare şi dozarea efortului pot minimaliza riscurile.

Cercetările făcute de Universitatea Cape Town, Africa de Sud, care au comparat sportivii predispuşi la apariţia crampele musculare cu cei care nu au această predispoziţie, au descoperit că nivelul de hidratare şi al electroliţilor erau identice la ambele grupuri de sportivi.

Un alt studiu al celor de la Bringham Young a constatat că nu a existat nici o modificare în sensibilitatea voluntarilor la crampe, după ce au pierdut  prin transpiraţie 3% din masa corporală. Teoria crampelor cu cauză neuromusculară  a apărut pentru prima dată în 1997, când Dr Martin Schwellnus se întreba: „Dacă este o problemă de hidratare, de ce nu apar crampe pe întregul corp?”.

Muşchii se află întotdeauna într-un echilibru delicat între o excitaţie care îi face să se contracte şi un factor inhibitor care produce relaxarea. Dacă acest echilibru dispare şi persistă, vor apărea crampele musculare.

Interesant este că studiile lui Schwellnus făcute pe triatlonişti, au constatat că sportivii care au suferit de crampe au fost cei care au imprimat un ritm mai puternic încă de la început şi care au avut antrenamente mai puternice în săptămâna de dinaintea competiţiei. 

sursa: triradar.com

 

3 COMENTARII

  1. Adica in cel de al doilea bidon o sa car moare de castraveti sau zeama de varza?
    Nu contest rezultatele studiului dar nu e mai simplu sa consumam in timpul turei (sau inaintea ei) produse destinate acestui scop?

  2. O sa opresc la OMV sa caut la sucuri si…zeama de castraveti murati :))) Daca n-am sa vad in raft, voi intreba persoana de la casierie, ce altceva imi mai ramane de facut ? :)))

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.