Zipp fabrică butuci mai rezistenţi pentru Mark Cavendish 1

Gama 2014 a rotilor Zipp cu frana pe janta va primi butuci noi, mai puternici si mai rezistenti. Modificarile vor fi operate doar la butucii spate non-disc, cei de faţă si cei pentru frana disc ramanand neschimbati.

Mark Cavendish este un ciclist profesionist foarte puternic. Vechile roti de la Zipp i s-au parut cam slabe asa ca a solicitat construirea unor butuci mai rezistenti. In colaborare cu Cavendish, cei de la Zip au creat butucul 188 V9, proiectat sa reziste si celor mai intense solicitari.

Zipp fabrică butuci mai rezistenţi pentru Mark Cavendish 2

Flansele au fost reproiectate, capatand un diametru si o grosime mai mare. Rulmentii au fost schimbati cu altii mai mari construiti din otel inoxidabil. Axul a ramas la grosimea de 17mm si cu QR de 5mm. Aceste schimbari au marit rigiditatea laterala cu 20% si rezistenta la torsiune cu 140%. Datorita rezistentei crescute nu vor mai exista pierderi de putere, toata forta ciclistului transferandu-se transmisiei.

Zipp fabrică butuci mai rezistenţi pentru Mark Cavendish 3

Numarul de spite este de 18 pentru faţă si 24 pentru spate. Spitele sunt impletite in 2X desi de la departare par a fi 3X. Deoarece flansele sunt mai solide, spitele se pot tensiona mai mult, marind rigiditatea laterala a rotii. Si abtibildurile de pe jante au fost schimbate, folosindu-se un material mai subtire si litere mai mici.

Zipp fabrică butuci mai rezistenţi pentru Mark Cavendish 4

Aceste schimbari au marit greutatea totala a rotii cu 30 de grame. E un lucru neobisnuit, aproape incredibil, ca un producator sa sacrifice greutatea pentru rezistenta. Tendinta generala este de a face exact contrariul.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.