belkin

O cursă clasică are peste 200km lungime, iar acest lucru îi face pe nutriționiștii echipelor să fie mai atenți la alimentație. Rensponsabil cu acest capitol la echipa profesionistă Belkin este Marcel Hesseling. Acesta își sfătuiește cicliștii să se alimenteze cu cât mai mulți carbohidrați înaintea unei astfel de curse.

”Pentru cursele importante avem un bucătar care pregătește micul dejun, cina și masa de recuperare după cursă pentru băieți”, spune Hesseling.

”Ultima masă conține întotdeauna paste sau orez cu un sos fără grăsimi, o salată mică, grătar de vită sau pește, plus un desert bogat în carbohidrați cum ar fi budinca de orez, clătitele sau plăcinta cu mere. Carbohidrații sunt cel mai important combustibil pentru cicliști. Îi sfătuiesc pe rutieri să mărească aportul de carbohidrați din alimentație, dar numai în ziua ce precede cursa”.

”Pentru a lua cantitatea potrivită de carbohidrați din mâncare, evident, trebuie să apeleze la alimentele bogate în glucide, însă trebuie să fie atenți la indigestii.”

Pentru că este important ca rezervele de glicogen să fie numeroase tot timpul, trebuie să aleagă alimente ce au o densitate a carbohidraților ridicată (fulgi de ovăz, pâine, paste, batoane și băuturi energizante). ”Sfatul meu pentru cicliști este să reducă aportul de legume sau alte alimente bogate în fibre pentru că acestea creează o senzație de sațietate ce duce la o scădere a consumului de produse bogate în carbohidrați”.

Hesseling spune că rutierii iau micul dejun cu 2-3 ore înainte de startul cursei, iar cu 250km în față este vital să se alimenteze bine.

Distanța unei curse clasice precum Giro di Lombardia îi forțează pe sportivi să mănânce foarte mult pe bicicletă, iar vremea schimbătoare din nordul Italiei în luna octombrie a reprezentat o nouă provocare. “Într-o cursă precum Lombardia este important să mănânci mult. De la start și până la final trebuie să se alimenteze cu mulți carbohidrați, deși acest lucru depinde și de condțiile meteo”.

”Dacă este cald, cicliștii beau două bidoane de SiS GO Electrolyte pe oră. Pentru că aceste băuturi conțin și carbohidrați, este suficient un singur baton energizant pe oră. Dacă e frig, beau doar un bidon pe oră și folosesc două geluri sau batoane”.

sursa: roadcyclinguk.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.