Sky bus

Chris Slark s-a alăturat echipei britanice încă de la înființare, în 2010, și împreună cu Claudio Lucchini este unul din cei doi șoferi ai autocarului celor de la Sky, supranumit ”Deathstar”.  Este o slujbă ce l-a ținut departe de familie pe Chris nu mai puțin de 200 de zile anul acesta și doar în Turul Spaniei a parcurs 10000km.

Autocarul este sanctuarul rutierilor pe perioada sezonului ciclist, iar Slark este constanta. Viața pe șosea a devenit o obișnuință pentru acesta, înainte de a ajunge la Sky, Chris lucrând în Formula 1. ”Toată lumea mi-a spus că sunt nebun pentru că nimeni nu pleacă din Formula 1, însă am început să lucrez pe cont propriu în lumea motosportului înainte de a fi sunat de cei de la Sky”.

Sky bus 2

Autocarul echipei britanice a fost cumpărat la începutul lui 2010, provocând reacții diverse în rândul fanilor, rutierilor, oficialilor celorlalte echipe, unii dintre ei spunând că achiziționarea acestui autocar luxos este o dovadă de aroganță din partea echipei Sky. 

”Autocarul nu este foarte practic în comparație cu cele ale altor echipe, care își pot pune biciclete și bagajele dedesubt, și asta pentru că al nostru a fost proiectat 100% pentru cicliști. Suntem foarte atenți la câștigurile marginale, iar ideea din spatele organizării în acest mod a autocarului a fost să recuperăm cicliștii cât mai repede după curse. La alte echipe, rutierii nu încep recuperarea decât după ce ajung la hotel. Când ajung în autocar băieții noștri mănâncă, își iau shake-urile pentru recuperare, stau relaxați, iar toate aceste aspecte contribuie la o recuperarea mai rapidă”.

Sky bus 3

”Băieții petrec mult timp în autocar, iar Dave mi-a spus la început că are nevoie de un personaj care să știe să facă o glumă atunci când trebuie și care să fie apropiat de rutieri. Unii dintre băieți au performanțe mai bune atunci când sunt bine dispuși, iar Wiggo este un exemplu”.

Sky bus 4

Regulile interne ale echipei sunt afișate în interiorul autocarului și oferă o incursiune fascinantă în mentalitatea echipei. În timp ce columbienii Rigoberto Uran și Sergio Henao preferă aerul condiționat la 28°C, lui Ian Stannard îi place o temperatură mai apropiată de condițiile din Marea Britanie (18°). Christian Knees și Chris Sutton au cea mai mare influență în ceea ce privește sistemul audio, muzica fiind folosită ca motivație înaintea curselor și pentru relaxare după. 

Sky bus 5

O zi obișnuită începe la 6 sau 7 dimineața pentru Chris, pregătește autobuzul, îi duce pe cicliști la start, apoi se duce la finish, iar în cele din urmă îi transportă pe rutieri la hotel. ”Să ajungi la finalul cursei sau etapei nu este atât de ușor precum pare. Trebuie să mergem pe șosele ocolitoare, iar cicliștii sunt rapizi. Este ca o cursă între autocare pe autostradă pentru a prinde un loc cât mai bun în zona în care se termină cursa”.

Sky bus 6

Foarte rar se întâmplă ca Chris să plece cu rezervorul pe jumătate umplut. Un plin costă 950€, iar autocarul consumă 4,5l combustibil în 11km parcurși. ”Consumă o cantitate imensă de combustibil și mai avem generatorul care are nevoie și el de 6l pe oră. Este o cheltuială foarte mare pentru echipă”, spune Slark.

Potrivit șoferului celor de la Sky, Wiggins este cel mai bun comediant al grupului și cel care stârnește cea mai mare atenție din partea fanilor. ”Uneori abia mai pot să conduc din cauza glumelor sale. Este cel mai amuzant tip pe care l-am întâlnit în viața mea. Știu că lumea nu îl percepe astfel, însă este un tip extraordinar”. 

Sky bus 7

 

sursa: roadcyclinguk.com


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.