Iarna

La sfârșit de sezon trebuie să acorzi la fel de multă atenție odihnei și recuperării precum acorzi antrenamentelor în perioada verii. Nu trebuie să arunci bicicleta în garaj pentru toată perioada rece, însă este necesară recuperarea după un sezon în care ai parcurs mulți kilometri.

Sezonul răcelilor și gripelor se apropie, iar construirea unui organism puternic și sănătos este esențială. Dacă vei intra cu un organism obosit în cea mai grea perioadă a anului, acesta va ceda.

Cea mai mare provocare pentru mulți cicliști este aceea de a învăța din propriile greșeli și victorii. Pentru unii, exagerarea a devenit un mod de a trăi, în timp ce alții mai isteți au stabilit un echilibru între orele de efort și recuperare. Cheia este să evaluezi obiectiv situația și în special starea ta fizică.

La fel cum o mașină are nevoie de revizie o dată pe an și organismul tău are nevoie de acest lucru. Deși pare un lucru banal, mulți rutieri nu au un plan bine stabilit. În principal trebuie să te asiguri că starea ta de sănătate este bună, condiție fără de care nu poți progresa. 

Este important să ai grijă de sănătatea ta fără a apela la remedii pe termen scurt precum antibioticele sau calmantele. Alimentarea organismului cu legume, fructe, apă și suplimente nutritive te poate ajuta. 

Pe perioada iernii trebuie să faci trei lucruri care sunt esențiale: să îți menții starea de sănătate, să îți construiești o condiție fizică minimală și să fii constant și consistent. Dacă ești forțat să iei o pauză din cauza unei viroze respiratorii, când revii pe bicicletă nu trebuie să tragi tare pentru a recupera zilele pierdute. Trebuie să ai răbdare și să te bucuri de pedalat. Salturile mari în ceea ce privește forma apar la sfârșitul iernii – începutul primăverii.

Fii atent la următoarele aspecte:

1. Incapacitatea de a lăsa bicicleta deoparte pentru o perioadă de 4 săptămâni, înainte de a relua antrenamentele. Vei fi odihnit și motivat pentru a relua antrenamentele de iarnă dacă vei lua această pauză.

2. Ai grijă la problemele medicale din trecut, antrenamentele sporadice și letargie. 

3. Lipsa motivației de a pedala pe trainer. Este un pericol ce poate fi decisiv în primăvară, dacă vei amâna în fiecare zi să te sui pe bicicletă.

sursa: bikeradar.com

1 COMENTARIU

  1. Articol interesant caruia i-as fi pus titlul ‘Cum sa te pregatesti pentru primavara”. Nu as arunca bicicleta in garaj pe timpul iernii pentru mai multe motive:
    1. iarna nivelul de praf atmosferic este mult mai redus decat pe timpul verii;
    2. nimic nu se poate compara cu cu turele nocturne iarna, cand totul incremeneste, aerul se purifica iar plamanii tai se simt foarte bine;
    3. din cauza frigului dispar cocalarii si betivanii de pe strada. Frigul ii duce la adapost, astfel incat nu mai auzi injuraturi, glume proaste si ai parte de mai putine fitze in trafic;
    4. esti invidiat pentru ca nu stai sa cureti gheata de pe parbriz, sa dai drumul la clima, sa iti intre frigul in oase cat timp se incalzeste masina…
    5. traficul auto se reduce simtitor;
    6. spre munte, te poti bucura de un peisaj care te face sa uiti si de frig, vant taios sau alte inconveniente care trimit pana si cainii la cotet. Iar daca la capatul drumului dai si peste putin vin fiert atunci…
    Nu e iarna cum e vara nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.