Pinion de 42 pentru transmisie 1x10.1

Multi din cei ce nu isi permit o transmisie 1×11 se multumesc si cu 1×10. Grupul de 11 pinioane incepe cu 10 dinti si se termina cu 42, fata de 11-36 cat are un grup de 10 pinioane. E o diferenta destul de mare, mai ales cand ai in faţă un munte abrupt. Pentru cei ce vor sa-si upgradeze transmisia, este acum disponibil un pinion de 42 de dinti.

Nou infiintata firma OneUp a intrat pe piata ciclismului cu un produs nou si util. Este vorba de un pinion de 42 de dinti construit din aluminiu 7075. Procesul de fabricatie pe freza CNC este computerizat in intregime, pe dinti fiind sculptate si 12 rampe pentru urcarea lantului. Pinionul este compatibil cu casetele Shimano si Sram de 10 viteze, dar nu cu toate modelele. Butucii ce suporta acest pinion sunt urmatorii: Shimano XT (M771), Shimano XTR (M980), Sram X5 (PG-1030), Sram X7 (PG-1050) si Sram X9 (PG-1070).

Pinion de 42 pentru transmisie 1x10.2

Montarea pinionului este destul de simpla. Se scoate unul din pinioanele originale si se adauga acesta in spate. Producatorul recomanda scoaterea pinionului de 17 de dinti, dar nu cred ca este o idee foarte buna. Ar ramane un spatiu de 4 dinti intre pinionul de 15 si cel de 19. O solutie mult mai indicata ar fi scoaterea pinioanelor de 15 si de 17 dinti si introducerea unuia de 16. Astfel saltul intre pinioane va fi egal, de cate 3 dinti. Bineinteles, fiecare isi poate scoate pinionul pe care il foloseste cel mai putin. Mai este nevoie de un distantier suplimentar ce este livrat impreuna cu pinionul. La Shimano acest distantier se monteaza in spatele pinionului, iar la Sram se monteaza in faţă. Grupul de pinioane se va ingreuna cu aproximativ 50 de grame, dar si raportul de urcare se va mari cu 17%.

Pinion de 42 pentru transmisie 1x10.3

Megapinionul poate aduce cateva complicatii. E posibil ca unele schimbatoare sa nu urce atat de sus si sa fie nevoie de un model cu cusca mai lunga. Si lantul trebuie lungit cu 1-3 zale, ca schimbatorul sa nu stea prea intins. Mai exista o problema de care nu a amintit nimeni. Cuplul foarte mare dezvoltat de pinion ar putea distruge butucul. Cand a lasat grupul 11-36, Shimano a scos un nou model de butuc, motivand faptul ca pinionul de 36 ar avea cuplu prea mare pentru butucii vechi. Unii au zis ca e doar o strategie de market si ca diferenta de la 34 la 36 de dinti nu e periculoasa pentru nici un butuc. Insa de la 34 la 42 e o diferenta mult mai mare, iar in timp butucii pot suferii avarii.

Pretul pinionul este de fix 100 de dolari si va fi disponibil din ianuarie 2014. Se fabrica in doua variante coloristice, verde deschis si negru. Fiind atat de mare, acest pinion se uzeaza mult mai greu decat cele mai mici, asa ca se poate folosi vreme indelungata. Grupul de pinioane se poate schimba, dar magapinionul se poate folosi in continuare.

Pinion de 42 pentru transmisie 1x10.4

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.