Bicarbonatul de sodiu

Utilizarea bicarbonatului de sodiu ca supliment pentru exercițiile de intensitate foarte ridicată, precum contratimpurile pe distanțe scurte sau sprinturile, este cunoscută de multă vreme.

În ciuda faptului că există dovezi științifice care sprijină folosirea bicarbonatului de sodiu, acesta nu a câștigat o popularitate atât de mare printre sportivi precum creatinina. Utilizarea mai rară este cauzată de efectele secundare neplăcute pe care le poate da bicarbonatul, precum greața și disconfortul gastric.

Cu toate acestea, potențialul bicarbonatului de a îmbunătăți performanțele rămâne, așa că oameni de știință de la Universitatea Nottingham Trent au studiat efectele bicarbonatului asupra cicliștilor, într-un studiu în care au încercat să înțeleagă modul în care răspunde organismul la suplimentele de bicarbonat.

În aceast studiu, cercetătorii au urmărit gradul de stres gastric în raport cu performanțele ciclistului și dacă există indicatori metabolici care să răspundă pozitiv la suplimentele cu bicarbonat.

Pentru a realiza acest studiu, 21 de cicliști au realizat două teste de capacitate la 110% din puterea maximă. Aceștia au primit suplimente de 0,3g bicarbonat pe kg greutate corporală în unul din teste și o substanță inertă de tip placebo în celălalt test, fără ca sportivii să știe în care dintre cele două sesiuni le-a fost administrat bicarbonatul. Înainte de teste, imediat după și la 5 minute după finalizare, cilciștilor le-a fost recoltat sânge și analizat pentru anumiți parametri.

Când cercetătorii au analizat grupul ca un întreg, suplimentele de bicarbonat nu au îmbunătățit semnificativ performanțele. Patru cicliști din grup au avut probleme gastrice, iar când aceștia au fost înlăturați din studiu, rezultatele au fost diferite. Suplimentele de bicarbonat s-au dovedit a fi foarte eficiente la ceilalți 17 sportivi.

Aceste rezultate arată că bicarbonatul este foarte bun, însă numai dacă organismul tău îl acceptă. Dacă te afli în tabăra celor cu probleme gastrice, durerile vor face ca efectul bicarbonatului să fie neutralizat, iar performanțele tale pe bicicletă nu vor crește.

Vestea proastă este că nu există nici un test care să identifice persoanele predispuse la probleme gastrice din cauza bicarbonatului. Vestea bună este că efectele adverse sunt temporare și, mai mult ca sigur, nu vor duce la o scădere a performanței sportive.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.