K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 1

FSA este o firma cunoscuta pentru angrenajele si rotile sale precum si pentru ghidoane, pipe, tije si alte accesorii. Lansarea unui model de frana hidraulica a fost o surpiza pentru multa lume. K-Force este prima frana hidraulica pe disc a celor de la FSA si pentru inceput s-au descurcat foarte bine.

K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 2

Decizia de a intra intr-o categorie de componente deja suprasaturata pare putin indoielnica, dar FSA sunt foarte increzatori in noua lor frana. Designul si functionalitatea franei K-Force sunt la cele mai inalte cote si pot concura cu succes cu orice alt model de top. Pentru a satisface mai multe gusturi frana se produce in doua variante, K-Force pentru Race si Afterburner pentru Trail.

K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 3

Sistemul hidraulic functioneaza cu ulei mineral si actioneaza un piston supradimensionat de 22mm ce produce o imensa forta de franare. Etrierul de aluminiu este construit dintr-o bucata iar corpul franei este din magneziu. Nu puteau sa lipseasca manetele de carbon, suruburile din titan si discurile din doua piese.

K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 4

Printre cele mai interesante functii este butonul ce ajusteaza distanta dintre maneta si ghidon. Astfel manetele se pot potrivi rapid si usor pentru a putea fi actionate cat mai comod. Alt buton foarte util regleaza cu mare acuratete distanta placuţelor fata de disc. Cu ajutorul acestor butoane frana se poate seta perfect in doar cateva secunde, lucru rar intalnit la alte frane.

K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 5

Discul din doua piese este construit cu o mare atentie pentru detalii. Suportul din aluminiu este frezat in partea din spate pentru a-i reduce greutatea, iar discul din inox este fixat cu nituri solide. Exista si un disc dintr-o bucata pentru cei mai putin pretentiosi. Placuţele sunt similare cu cele folosite de Shimano, deci se gasesc inlocuitori cu usurinta. Pentru fixarea lor in etrier se foloseste un surub inbus de 2,5mm asigurat la capat de o clema elastica. Materialul placuţelor are un mare coeficient de frecare, ceea ce ajuta la o franare rapida si sigura.

K-Force, primele frâne hidraulice de la FSA 6

Greutatea franelor fara discuri si suruburi este in jur de 400 de grame. Impreuna cu discurile si elementele de fixare se ajunge la un total de 667 de grame. Greutatea mai poate scadea putin daca se folosesc suruburi de aluminiu si discuri mai usoare de la alte firme, dar cu un cost suplimentar cam maricel.

Dupa utilizarea franelor pe teren, majoritatea ciclistilor au raportat performante uimitoare similare cu orice alt model de vârf. Manetele ofera aceleasi caracteristici ca cele mai bune frane de la Avid si Formula, iar puterea de franare e similara cu cea a etrierelor de top de la Shimano. In ce priveste pretul, o frana K-Force costa aproximativ 370 de dolari, iar Afterburner 290 dolari. Preturile pot varia in functie de magazin.

Sursa: BikeRumor

1 COMMENT

  1. Nu am nicio incredere in cei de la FSA!
    De la mine FSA-ul are o bila neagra mare de tot si nu voi mai cumpara niciodata produse de la ei.
    Ma refer in exclusivitate la rulmentii exteriori ai unui angrenaj FSA pe care l-am cumparat cu 4 ani in urma si care au fost de proasta calitate si foarte scumpi!!….
    Este foarte probabil ca si aceste frane hidraulice sa aiba metehne in functionare; nu neaparat imediat, ci pe parcurs.
    Stiu perfect ce vorbesc, am cumparat destule produse nou-noute de la mai multe firme (fsa, sram, bbb….) si m-am convins cat de mult se minte.
    Enervant este faptul ca se mai gasesc useri lipsiti total de experienta care ma contrazic fara niciun rost.
    Etichetele contin de cele mai multe ori niste termeni care nu se regasesc deloc in calitatile si performantele produsului.
    Pe scurt, vreau sa spun ca FSA pt. mine reprezinta un mare semn de ?

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.