Monster Woof Cvadricicleta 01

Utah Trikes este o firma americana specializata in constructia de triciclete sau trikes cum se spune pe limba lor. Dorind sa-si depaseasca limitele au construit cea mai monstruoasa si incredibila bicicleta de pe planeta. E impropriu spus bicicleta, deoarece are patru roti, doua locuri, motor, transmisie 4×4 si servodirectie.

Monster Woof Cvadricicleta 02

Denumita Monster Woof, creatia celor de la Utah Trikes este cel mai ambitios si complex proiect creat vreodata.  Sa incepem cu inceputul. Pe un cadru masiv din tevi rectangulare sunt fixate patru roti de FatBike, cu cele mai late anvelope. Butucii sunt fabricati la comanda, au 64 de gauri, suport pentru disc si fixare doar pe o parte. Jantele Clown Shoe au 64 de spite si anvelope Surly, late de 4,8 inch.

Monster Woof Cvadricicleta 03

Pe cadru sunt montate doua scaune cu spatar, acoperite cu plasa si cu multiple posibilitati de reglaj. Directia este asigurata de un volan oval cuplat la puntea faţă cu o tija cu cardan. Pozitia volanului se poate ajusta si pe inaltime si pe lungime astfel ca aproape oricine poate folosi acest vehicol.

Monster Woof Cvadricicleta 04 Monster Woof Cvadricicleta 05

Transmisia mecanica este simpla, fiind compusa din doua angrenaje FSA Petterson cu doar doua viteze fiecare. Atat pilotul cat si copilotul pot sa-si foloseasca propria transmisie si sa-i comute independent vitezele.

Monster Woof Cvadricicleta 06

Transmisia electrica este asigurata de un motor pe masura, cu puterea de 9000W. Mototrul este atat de puternic incat a fost nevoie de montarea unui pinion suplimentar, cu o curea dintata, pentru a-i mai reduce cuplul. Toate rotile sunt puse in miscare gratie unui sistem complet de cardane si biele, ce transforma monstrul intr-un 4×4 veritabil. Cvadricicleta poate fi pusa in miscare doar de pedale, doar de motor, sau de o combinatie a celor doua.

Monster Woof Cvadricicleta 07 Monster Woof Cvadricicleta 08

Motorul este alimentat de patru acumulatori ce scot o tensiune totala de 48V. Pentru a face fata puterii motorului a fost nevoie de doua transmisii automante NuVinci.

Monster Woof Cvadricicleta 10

Directia a ridicat multe probleme fabricantilor. Datorita gabaritului, cavdricicleta era dificil de manevrat doar cu directia de pe faţă, deci era necesara si o directie pe spate. Directia pe fata este mecanica si se realizeaza cu o tija dublu articulata cu cardan, ce miscoreaza efortul necesar virării.

Monster Woof Cvadricicleta 11

Pentru spate s-a recurs la un sistem de virare electronic, asistat de computer si alimentat de baterii. Virarea punţii spate se face fara efort cu ajutorul unui joystick. Cand joystick-ul este lasat liber revine in punctul mort iar rotile se atocentreaza. Pentru aceasta s-a instalat un convertor ce transforma curentul de 48V in curent de 12V necesar servodirectiei. Acelasi transformator alimenteaza farurile si luminile montate sub cadru.

Monster Woof Cvadricicleta 12 Monster Woof Cvadricicleta 13

Un set de diferentiale permit virarea si incele mai stranse curbe.

Monster Woof Cvadricicleta 14

Pentru oprire sunt responsabile patru frane Avid BB7, cate una pe fiecare roata. Franele fata sunt conectate la un singur maner actionat de pilot, iar cele spate sunt responsabilitatea copilotului.

Monster Woof Cvadricicleta 15

Monster Woof duce conceptul de full suspension la un nou nivel. Cadrul este suspendat pe patru şocuri RockShox Monarch Air cu lockout si rebound. Socurile se misca independent oferint multe grade de miscare si confort pe orice teren.

Monster Woof Cvadricicleta 16 Monster Woof Cvadricicleta 17

Pilotul are un bord de comanda accesibil si facil. Acceleratia si maneta schimbatorului sunt montate la indemana, pe manere separate. Langa ele este joystick-ul servodirectiei spate, iar deasupra se afla un dispozitiv Cycle Analyst ce afiseaza viteaza, starea bateriei si performanta motorului.

Monster Woof Cvadricicleta 18

Poate v-ati intrebat de ce se numeste Woof… Proprietarul este posesorul a patru caini pe care intentioneaza sa-i ia la plimbare. In cele patru colturi ale cvadricicletei sunt montati patru suporturi reglabile cu arc. De aceste suporturi vor fi legatii cainii, iar cu putin dresaj vor contribui la tractiunea vehicolului. Cu trei sisteme diferite de tractiune, Monster Woof nu va ramane niciodata in pana.

Monster Woof Cvadricicleta 19

Momentan producatorii nu au facut publice alte informatii despre creatia lor. Nu se cunoaste pretul, greutatea, viteza maxima, autonomia. Deoarece este un unicat facut la comanda, nici nu cred ca vom afla vreodata aceste detalii.

Monster Woof Cvadricicleta 20

1 COMMENT

  1. Unde s-a ajuns! Ce departe suntem de spiritul ciclismului cu astfel de “mutanti”! Sunt curios si eu cine naiba o sa impinga prin pedalare la deal o astfel de monstruozitate? Sau o s-o cupleze la motor? Pai atunci asta-i masina. Pai atunci de ce i-au mai pus pedale? Trebuiau sa nu-i mai instaleze pedale si redescopereau autoturismul. Ii puneau o bena in spate si redescopereau camionul. O mai asezau si pe doua sine si redescopereau trenul, dupa care ii mai construiau si doua aripi cu care zburau si redescopereau avionul.
    Si asa mai departe. Genial!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.