ciclism

Care sunt avantajele pedalatului în timpul sarcinii? ”Colegiul Regal de Obstetrică și Ginecologie recomandă pedalatul în timpul sarcinii pentru că este bun atât din punct de vedere fizic, cât și psihologic. Multe din problemele ce apar în această perioadă, printre care oboseala, varicele și umflarea extremității membrelor, pot fi eliminate prin exerciții fizice. În plus, femeile active au parte mai rar de insomnii, stres, anxietate și depresie”, spune doctorul Andy Ward.

”Femeile care includ exercițiile fizice în rutina zilnică pe timpul sarcinii au tendința de a le continua și după ce nasc. Aceste beneficii nu se datorează exclusiv ciclismului, ci oricărui tip de mișcare ce te scoate din stilul sedentar de viață”. Andy vede multe lucruri pozitive în exercițiile pe bicicletă, dar admite că există și câteva riscuri: ”riscurile principale sunt accidentările prin căzături și supraîncălzirea, care poate provoca anomalii copilului dacă apare în primul trimestru al sarcinii. Pentru a evita supraîncălzirea trebuie ocolit pedalatul în zilele foarte călduroase și trebuie asigurată o hidratare corespunzătoare”.

Ciclistele gravide sunt supuse și unui risc mai ridicat de apariție a pre-eclampsiei, o afecțiune care se manifestă prin hipertensiune și prin creșterea nivelului de proteine în urină. Această condiție poate evolua către eclampsie, cu posibile consecințe fatale pentru mamă și copil. Șansele apariției acestei afecțiuni sunt însă foarte mici.

”A existat în 2009 un studiu danez care arăta o creștere mică a numărului de cazuri de pre-eclampsie în rândul femeilor care au pedalat mai mult de 270 de minute pe săptămână în primul trimestru al sarcinii”, spune Andy. ”Problema acestui studiu este că, deși severă, pre-eclampsia este rară (apare în 0,5% din sarcini), chiar dacă riscul se dublează prin pedalat, va exista o șansă de doar 1% să apară. O altă cercetare din 2012 sugera că mișcarea ajută în prevenirea pre-eclampsiei”.

Dacă te hotărăști să mergi pe bicicletă în timpul sarcinii, cel mai indicat ar fi să mergi încet, fără să exagerezi în efort. Este perioada în care trebuie să ai mare atenție la sănătate și nu cea în care să începi un program ambițios de antrenamente. ”Nivelul de activitate va scădea în mod natural odată cu evoluția sarcinii, așa că este important să îți stabilești niște obiective realiste”, spune Andy Ward.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa: bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.