cleat_adjustment

Există două lucruri de bază de care trebuie să ții cont atunci când montezi plăcuțele pe pantofii de ciclism: unghiul plăcuțelor pe talpa pantofului și poziția acestora înainte-înapoi.

Găsirea unghiului corect este primul lucru pe care trebuie să îl faci, indiferent dacă ai experiență cu pantofii de ciclism sau ești începător. Un unghi reglat greșit poate cauza dureri de genunchi, dar în general este ușor să îți dai seama dacă nu este setat corect și puțin probabil să ajungi în faza în care să ai probleme.

Cealaltă ajustare de care trebuie să ții cont este poziționarea plăcuțelor mai înainte sau mai înapoi pe tălpile pantofilor. Acest reglaj este mai puțin evident decât precedentul, astfel că o poziționare greșită a plăcuțelor poate trece mai ușor neobservată.

Sfatul experților este să plasezi mijlocul plăcuței la nivelul oușorului piciorului. Această poziție corespunde celei în care cicliștii profesioniști tind să plaseze piciorul când pedalează cu pedale flat. Asta înseamnă că flexia plantară poate contribui la un pedalat mai ”rotund”, ce produce putere pe un interval mai mare din rotație.

7 pași pentru montarea plăcuțelor

1. Pentru început poate ar fi o idee bună să achiziționezi o pereche nouă de plăcuțe întrucât nu sunt foarte scumpe și se uzează destul de repede.

2. Pune-ți șosetele pe care le folosești de obicei și încalță-te cu pantofii.

3. Așează-te pe un scaun, menținând picioarele pe pământ

4. Identifică prin pantof locul în care se află oușorul și marchează cu o cariocă acest punct

5. Fă același lucru și la celălalt picior

6. Descalță-te și continuă linia trasată pe suprafața tălpii

7. Fixează plăcuțele, aliniind punctul de pe ele ce marchează centrul cu linia trasată de tine

Flexie plantară corectă

cleat_2

Flexie plantară greșită

cleat_1

Poziție corectă în raport cu oușorul piciorului

cleat_3

Poziție greșită în raport cu oușorul piciorului

cleat_4

 

 

 

 

 

 

sursa: cycleweekly.co.uk

 


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

3 COMENTARII

  1. Cand merg cu adidasi pe bicicleta de oras, uneori mi de deplaseaza piciorul si pedalez cu scobitura talpii si parca nu e rau. Asa am constatat ca din cand in cand, pentru scrut timp, parca e bine sa merg si cu scobitura talpii. Din pacate, cu pantofii de ciclism nu am posibilitatea asta, uneori ma gandesc sa incerc sa modific niste pantofi si sa le pun placute si pe mijloc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.