Schwalbe şi Syntace au dezvoltat o anvelopa cu două camere

Cand am auzit prima data despre aceasta anvelopa, am crezut ca e o gluma. Am verificat calendarul si vazand ca nu e 1 aprilie, am continuat sa caut informatii. Pe masura ce aflam noi detalii imi dadeam seama cat de logica e toata chestia si m-am intrebat cum de nu a fost inventata mai demult.

Pentru a avea aderenta maxima si tractiune sporita, o anvelopa de MTB trebuie sa fie umflata cu presiune scazuta, in jur de 20-30 PSI. Rularea cu presiuni scazute are insa si cateva dezavantaje. Riscul de snake-bite creste, ceea ce duce la pene nedorite si chiar indoirea jantei, iar uneori anvelopa poate sari de pe janta. Majoritatea ciclistilor se straduiesc sa afle care e presiunea optima pentru a rula in conditii sigure si fara a sacrifica performanta. Parteneriatul dintre Schwalbe si Syntace a rezolvat simplu si elegant toate aceste probleme. Ambele firme au avut o idee similara, asa ca au decis sa-si uneasca fortele pentru obtinerea unui produs cat mai bun. Detaliile tehnice nu au fost pe deplin dezvaluite, se estimeaza ca noua anvelopa va fi pusa in vanzare la vara, prin august.

Conceptul foarte simplu te face sa te intrebi de ce nu i-a venit nimanui aceasta idee pana acum. Anvelopa contine doua camere de aer ce pot fi umflate separat. Pe interior exista o banda ce imparte anvelopa in doua camere, fiecare avand valva ei. Umfland diferit cele doua camere se obtine anvelopa ideala ce poate rula la o presiune scazuta fara nici un risc de snake-bite sau burp. Camera exterioara se poate umfla cu o presiune minima de 12PSI, ceea ce duce la o aderenta extraordinara pe orice teren si in curbe. Camera interioara se umfla mai tare, pana la 60PSI, astfel ca marginile anvelopei stau fixate bine in janta, eliminand orice risc de dejantare. Controlul si manevrabilitatea cresc mult in curbe stranse si pe teren alunecos, rulajul devine mai lin si viteza medie creste.

Bineinteles exista si cateva mici minusuri. Primul ar fi legat de greutatea suplimentara a anvelopei, peretele interior aducand aproape 200 de grame in plus. Probabil noile anvelope vor fi mult mai folosite la downhill, freeride si enduro decat la crosscountry. Alta problema ar fi janta, ce trebuie sa aiba doua gauri pentru valva. Se zvoneste ca Schwalbe si Syntace vor lansa un sistem complet de roata cu cauciuc ce se vor putea cumpara impreuna. Eu personal nu vad nici o problema in practicarea unei gauri suplimentare cu burghiul in aproape orice janta. Si sa nu uitam de pret. Desi nu s-a facut nici o dezvaluire, putem sa ne imaginam ca aceste anvelope vor fi cu adevarat scumpe. Personal, cred ca se vor apropia de 100 de euro.

Deocamdata nu putem dacat sa asteptam vara pentru a ne lamuri pe deplin despre performantele noii anvelope. Voi reveni cu noutati, atunci cand acestea vor fi disponibile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.