Stelvio

Passo dello Stelvio

Passo dello Stelvio este unul din drumurile cele mai fotografiate din lume datorită celor 48 de viraje de pe versantul estic, însă frumusețea traseului maschează dificultatea urcării.

Ascensiunea din Prato este lungă (24km), cu pante abrupte (8%) și se încheie la o altitudine ridicată (2785m), iar această combinație face ca această cățărare să fie una dintre cele mai dificile din Europa. Datele cățărării sunt la fel de impresionate și pentru celălalt versant, cu pante de 12% în ultimii 2 kilometri.

Passo_dello_stelvio

Altitudinea ridicată face din Passo dello Stelvio o cățărare sălbatică și imprevizibilă –  a fost scoasă din Turul Italiei 2013 din cauza zăpezii. 

Datele cățărării:

Lungime: 24km

Panta medie: 8%

Altitudinea la care începe cățărarea: 931m

Altitudinea vârfului cățărării: 2785m

Monte Zoncolan

Passo dello Stelvio este una dintre cele mai dure ascensiuni, dar nu este cea mai grea din Italia. Acest titlu aparține cățărării Monte Zoncolan. 

Zoncolan

Abordarea vestică din Ovaro este cea mai grea dintre cele trei rute, cu o pantă medie de 13% pe o distanță de 7,5km și cu lungi porțiuni unde panta ajunge la 22%.

Monte Zoncolan a fost inclusă pe traseul Turului Italiei de doar 4 ori până acum (2003, 2007, 2010, 2011), însă va fi parcursă din nou anul acesta în penultima etapă, când se va decide câștigătorul din Giro.

Datele cățărării:

Lungime: 7,5km

Panta medie: 13%

Altitudinea la care începe cățărarea: 698m

Altitudinea vârfului cățărării: 1716m

Passo di Mortirolo

Există 3 drumuri până la Passo di Mortirolo, iar cel mai dificil dintre ele este cel ce pornește din Mazzo di Valtellina. Acesta are o pantă medie de 11% pe o distanță de 11,4km.

mortirolo

Mortirolo a apărut în Turul Italiei de 10 ori, inclusiv în 1994, când primul rutier care ajungea în vârf era Marco Pantani, un tânăr de 24 de ani la acea vreme.

Datele cățărării:

Lungime: 11,4km

Panta medie: 11%

Altitudinea la care începe cățărarea: 576m

Altitudinea vârfului cățărării: 1834m

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.