antioxidanti

Antioxidanții au un rol cheie în protejarea celulelor de daunele făcute de radicalii liberi. Oamenii de știință au ajuns la concluzia că efectele negative provocate de acumularea radicalilor liberi de-a lungul anilor joacă un rol important în procesul de îmbătrânire, dar și în dezvoltarea unor boli degenerative precum cancerul. Prin urmare, recomandarea acestora este să mâncăm cel puțin cinci porții de fructe și legume proaspete pe zi.

După cum era de așteptat, există în prezent pe piață zeci de suplimente de antioxidanți, unele dintre ele fiind destinate special sportivilor de anduranță precum cicliștii. Explicația ar fi că cicliștii au nevoie de un suport mai ridicat de antioxidanți pentru că în timpul turelor lungi organismul procesează mai mult oxigen decât un om obișnuit, iar cea mai mare parte a activității radicalilor liberi în organism este produsă prin metabolizarea oxigenului. Așadar, în teorie, organismul ar avea nevoie de o cantitate suplimentară de antioxidanți.

Cu toate acestea, un nou studiu sugerează că administrarea unui anumit antioxidant – N acetilcisteina (NAC) – ar putea dăuna performanței sportive.

În cadrul cercetării, oamenii de știință au studiat efectele N acetilcisteinei asupra metabolismului în timpul exercițiilor fizice de intensitate ridicată. Suplimentele de NAC au produs câteva schimbări pozitive asupra metabolismului în timpul efortului, însă, la sfârșitul sesiunii, cantitatea de lactat din sânge a scâzut cu 24%.

Per ansamblu, suplimentele de NAC nu doar că au fost ineficiente, ci chiar au scăzut performanțele cicliștilor. Cei cărora li s-a administrat placebo au avut o medie de 319 wați, în timp ce sportivii care au luat suplimente de NAC au înregistrat o putere medie de 305 wați.

În plus, un alt studiu a descoperit că suplimentele de NAC ar putea afecta capacitatea organismului de a se adapta stimulilor de efort pentru că interferează cu căile ce permit mușchilor să înlocuiască genele necesare îmbunătățirii metabolismului aerobic.

Alte cercetări au demonstrat că alte două suplimente populare de antioxidanți, quercitina și resveratrolul, atenuează efectele pozitive ale antrenamentelor.

Concluzia este că suplimentele de antioxidanți nu îmbunătățesc performanțele sportive, iar cea mai potrivită cale de a crește nivelul de antioxidanți din organism este prin intermediul fructelor și legumelor.

sursa: cycleweekly.co.uk

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.