Hamstrings

Mușchii flexori ai gambei sau mușchii lojei posterioare a coapsei (în engleză: hamstring) sunt un grup de 3 mușchi ce se află în spatele părții superioare a coapselor – biceps femural, semimembranos și semitendinos. Acțiunea principală a acestora este de a flexa genunchiul într-o manieră puternică. De asemenea, acționează și ca o pârghie lungă pentru extensia șoldului. Mușchii flexori ai gambei sunt mai slabi atunci când șoldul este în extensie, moment în care mușchii glutei preiau sarcinile.

Mușchii flexori ai gambei sunt foarte importanți în activitățile fizice în care genunchiul este semi-flexat, precum ciclismul. Când genunchiul este îndoit, mușchii flexori sunt la jumătatea lungimii lor maxime, poziție în care sunt cei mai puternici și în care au capacitatea cea mai bună de a activa, proteja și genera o forță prin articulația genunchiului. Orice reducere a lungimii lor duce automat la o funcționare la capacitate redusă.

Accidentările la nivelul acestor mușchi sunt cauzate, de obicei, fie de o accelerație sau decelerație rapidă, fie de un efort intens. Prin urmare, accindentările de acest tip au o incidență mai mare în sporturi precum fotbalul, rugby-ul, atletismul și ciclismul.

Accidentările grave implică, de obicei, o ruptură musculară sau leziunea severă a unui tendon. De multe ori, se simte o senzație de ruptură atunci când apare o astfel de accidentare. Un alt tip de problemă ce poate apărea în viața unui ciclist este tensionarea ușoară a musculaturii flexoare a gambei, ceea ce duce la lezarea joncțiunii tendino-musculare. Această accidentare poate apărea în cazul în care pedalezi excesiv de mult.

Mulți cicliști, mai ales cei ce lucrează la birou, petrec mult timp în poziția șezând. Înainte de a începe exercițiile, mușchii lor sunt deja scurtați. Prin urmare, exercițiile de încălzire efectuate înainte de a porni la drum cu bicicleta ar fi foarte utile. Când aceste fibre musculare sunt afectate în timpul antrenamentelor, durerea nu este întotdeauna intensă, ci chiar ar putea trece neobservată în cazul unei microrupturi musculare. Leziunea de la nivelul miofibrilelor poate duce la numeroși noduli musculari, care, netratați, pot cauza probleme.

Evită să împingi exagerat de tare în pedale când pedalezi pe o pantă abruptă, mai ales atunci când ești deja obosit după câteva ore de antrenament. Este indicat să lucrezi mai mult mușchii flexori ai gambei și gluteii pentru a crește tonusul și puterea lor. 

via cyclingweekly.co.uk

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.