Recondiţionare furcă RST Blaze 1

RST Blaze e o furcă entry-level, fără nici o pretenţie şi cu performanţe scăzute. Comparativ cu alte furci din aceeaşi categorie prezintă câteva caracteristici superioare. Are buton de blocaj, buton de preload, prindere PostMount pentru frână disc şi un preţ foarte mic.

Furca pe care v-o prezint se comporta anormal, uneori era prea rigida, alteori prea moale, iar preload-ul nu functiona prea bine. Dupa cateva ture am decis sa o demontez si pentru ca nu am gasit nici un tutorial pe net, am decis sa va impartasesc experienta.

Am desurubat intai dopul de pe bratul stang. Trebuie o cheie speciala, dar in lipsa ei a mers fara probleme cu clestele papagal. Sub acest dop se afla arcul, asa ca scoteti-l cu grija sa nu sara.

Recondiţionare furcă RST Blaze 2

Am extras arcul ce include si un elastomer. Desi era in stare buna, era naclait de vaselina si a trebuit curatat. Nu e nevoie de prea multa vaselina deoarece arcul nu se freaca de nimic.

Recondiţionare furcă RST Blaze 3

Am trecut la bratul drept, cel cu lockout. Deasupra butonului de blocaj este un mic surubel ce se desfileteaza cu o surubelnita in cruce. Se scoate surubelul, butonul si un mic arc.

Recondiţionare furcă RST Blaze 4

Am desfiletat dopul cu acelasi cleste papagal si am scos tija de blocare.

Recondiţionare furcă RST Blaze 5

Pentru scoaterea pistoanelor trebuie desurubate suruburile de la baza bratelor. La unele furci aceste suruburi se desfac doar de pe exterior, dar la aceasta RST, e ceva mai complicat. Suruburile exterioare se infileteaza intr-o tija filetata din interior, ce are un cap cu locas hexagonal. E nevoie de o cheie lunga cu inbus in varf pentru a tine contra de aceste tije si a putea desface suruburile exterioare.

In bratul stang am putut introduce un inbus conectat la un prelugitor, deoarece este spatiu suficient. In  bratul drept insa, datorita mecanismului de blocare, exista doar un canal foarte ingust prin cate bitul meu de 5mm cu prelungitor nu a incaput. Este necasra un tija de otel lunga si subtire cu un varf inbus. Am avut mai demult o astfel de scula, dar am dat-o unui client. Cu parere de rau a trebuit sa ma opresc aici cu demontarea. Era bine daca reuseam sa scot pistoanele, sa curat bine interiorul si sa ung totul cu putin ulei curat.

Recondiţionare furcă RST Blaze 6

Nici montarea nu e tocmai facila. Dopul drept si lockout-ul se monteaza usor, dar in partea stanga e ceva mai anevoios. Arcul impinge capacul in sus asa ca e dificil de infiletat. Trebuie apasat puternic in jos, concomitent cu o miscare de rotatie. Inca doua maini mi-ar fi fost de mare ajutor, dar pana la urma am reusit si singur. Am tinut bratele furcii cu picioarele, iar cu o mana am tras in sus de gatul furcii pentru a o intinde la maxim. Am apasat dopul in jos si l-am infiletat repede.

Dupa servisare furca se misca ceva mai usor, dar fara imbunatatiri notabile. Preload-ul e cam degeaba, dar asa vine din fabrica, e mai mult de ornament. Nici lockout-ul nu e foarte util chiar daca isi face treaba foarte bine. Furca nu amortizeaza denivelarile mici, are o sensibilitate scazuta, asa ca pe catarari nu incurca prea mult nici deblocata.

Cu sculele necesare, servisarea acestei furci este usoara si e bine sa fie facuta cat mai des pentru a pastra furca in parametri normali.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.