Ce mâncăm după antrenament

Un antrenament intens epuizează corpul şi îl stoarce de toate rezervele. Apa şi sărurile se elimină, glicogenul din ficat şi muşchi dispare, caloriile şi grăsimile sunt arse. Pentru o recuperare optimă şi rapidă trebuie urmaţi câţiva paşi foarte importanţi.

15 minute dupa antrenament – Hidratare
In timpul unui antrenament mai lung se pot pierde cativa litri de apa. Ca sa va faceti o idee cantariti-va inainte si dupa tura. Daca ati pierdut doi litri de lichide trebuie sa-i recuperati rapid. Apa e buna dar o bautura izotonica e si mai buna. Bauturile pentru sportivi au adaosuri de saruri minerale, glucide si vitamine. In lipsa acestora puteti suferi de crampe musculare, oboseala prematura si performante scazute.

30 minute dupa antrenament – Reincarcare cu carbohidrati
Dupa ce va refaceti nivelul de lichide, trebuie restaurata si starea energiei. In primele 30 de minute dupa efort, muschii au o capacitate mai mare de absorbtie si e momentul ideal sa-i hraniti cu carbohidrati de calitate. Nu va repeziti la primul FastFood, produsele de acolo nu va ajuta. Mancati batoane de cereale, sendvisuri facure de acasa, fructe dulci sau o bautura proteica. Raportul de nutrienti trebuie sa fie patru parti carbohidrati si o parte proteine.

120 minute dupa antrenament – Hranirea muschilor
Abia dupa ce s-au refacut complet, muschii incep sa creasca. La doua ore de la efort e timpul pentru o masa serioasa cu multe proteine. Gusturile difera, dar e bine sa optati intre carne slaba de vita, pui, peste oceanic, brânzeturi si oua. Aminoacizii din proteine ajuta la reconstructia muschilor, facandu-i mai mari si mai puternici. Nu uitati sa includeti si cartofi, legume si cereale, proteinele nu se asimileaza bine singure. Nu consumati carbohidrati simpli, cum ar fi zaharul, painea alba sau alte glucide rafinate. Prajelile si sosurile grele ingreuneaza digestia si absorbtia nutrientilor, deci e bine sa le evitati. Nu ignorati grasimile dar feriti-va de uleiurile rafinate si carnea grasa.

Suplimente ajutatoare
Pentru a da un impuls corpului e indicat sa apelati la cateva suplimente de calitate. Chiar daca aveti o alimentatie perfecta, un adaos de vitamine si minerale e oricand binevenit. Antioxidantii si oligoelementele sunt indispensabile bunei functionari a organismului. Glutamina este un aminoacid neesential dar e cel mai raspandit din corp. Ajuta foarte mult la recuperare si in plus protejeaza corpul de infectii si stres. Magneziul luat impreuna cu vitamina B6 imbunatateste contactia muschilor, protejeaza de crampe si inlatura oboseala. Uleiurile Omega au efect antiinflamator si mentin articulatiile in stare optima.

Antrenamentul doar stimuleaza cresterea muschilor, ceea ce facem dupa antrenament ii face sa creasca cu adevarat!

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.