smoothies

Percepute de majoritatea oamenilor ca fiind băuturi sănătoase și nutritive, smoothie-urile fac în realitate mai mult rău decât bine organismului.

Cercetările au demonstrat că unele smoothie-uri din fructe conțin de patru ori mai mult zahăr decât cantitatea recomandată de Organizația Mondială a Sănătății pe zi.

Fructele sunt importante în dieta unui ciclist nu doar pentru că previn apariția unei boli cardiace, cancerului sau a obezității, ci mai ales pentru că maximizează performanțele sportive. De exemplu, vitamina C este importantă în refacerea țesutului muscular, proces esențial în cadrul perioadei de refacere.

Fructele conțin și antioxidanți ce ajută în lupta împotriva radicalilor liberi. De asemenea, multe fructe conțin carbohidrați ce oferă energie organismului, dar și electroliți, precum sodiul și potasiu, ce combat deshidratarea.

Deși multe persoane consideră smoothie-urile din fructe un substitut adecvat pentru fructele ca atare, acestea pierd mulți nutrienți în timpul procesului de mărunțire, în special fibre și minerale. În plus, cele din supermarketuri conțin îndulcitori și conservanți.

Cercetătorii au selectat 50 de produse din magazine și au descoperit că mai mult de jumătate dintre acestea conțin cel puțin 6 lingurițe de zahăr. Acest lucru înseamnă că un om ar putea să își asigure necesarul de zahăr pentru o zi doar dintr-un astfel de smoothie.

”Cantitatea de zahăr din unele băuturi este înspăimântătoare, multe dintre ele având chiar și peste cantitatea de care are nevoie o persoană într-o zi întreagă”, spune Aseem Malhotra, cardiolog și director al Action on Sugar. ”Din punctul meu de vedere, acest tip de băuturi ar trebui consumate doar ocazional, o dată pe lună cel mult”.

”Studiile au arătat că o singură băutură bogată în zahăr pe zi crește semnificativ posibilitatea de apariție a diabetului tip 2”.

via cyclingweekly

2 COMMENTS

  1. Fructele trebuiesc consumate ca atare si nu prelucrate si cu tot felul de adaosuri nocive.
    Am observat persoane care scot sucul din fructe iar fibra o arunca! Mare greseala fac daca ne gandim cat de utila este aceasta pt. organism.
    Zaharul este bine sa fie inlocuit cu mierea, care din cate stiu nu favorizeaza aparitia diabetului zaharat.
    Apropo, pt. a reduce mult deshidratarea, am citit despre ciclistul Anquetil, ca punea sare in bidonasul cu apa ( …..”asta fiind unul din micile mele secrete”), cum obisnuia el sa spuna.

  2. sarea retine apa deci un farf de cutit de sare in apa din bidonas este ok, iar de evitat inainte si in timpul antrenamentelor este cafeaua care deshidrateaza .

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.