Reţeta săptămânii - Salata verde 1

Culoarea mea preferată este verde, iar mâncarea preferată, tot verde! E primăvară şi zarzavaturile cresc pretutindeni cu duiumul, să ne grăbim şi să profităm de ele cât sunt proaspete. Printre cele mai râvnite plante de sezon se află salata verde, şi vă voi împărtăşi câteva reţete simple şi sănătoase.

Locuiesc la tara si aici toata lumea are o gradina plina cu legume si zarzavaturi. Nu mai zic de pieţe, ce sunt invadate zilnic de marfa proaspata, naturala si ridicol de ieftina. In perioada aceasta am jumatate de frigider plina cu verdeturi si nu mai reusesc sa le termin. Multi clienti stiu de preferintele mele culinare si imi aduc adesea fructe, legume si zarzavaturi. De cele mai multe ori gratis!

Reţeta săptămânii - Salata verde 2

Anul acesta am mancat mai multa salata verde decat in ultimii 3-4 ani la un loc. Timp de doua saptamani am consumat salate de trei ori pe zi, si nu ca garnitura ci ca fel principal. Am ajuns aproape dependent si cand vedeam ca scad rezervele ma ingrijoram. Si cei din jurul meu s-au ingrijorat vazand cate frunze bag in mine. Chiar si eu ma asteptam sa mi se inverzeasca pielea, dar nu s-a intamplat. Singurele efecte secundare au fost energia sporita, pofta de viata, chef de munca si sanatate de fier. In aceasta perioada ma antrenez intens pentru cateva competitii si performantele mele cresc zilnic, fara sa consum carne sau suplimente pentru sportivi. Chiar daca nu va plac vegetalele crude, ar trebui sa consumati cateva macar odata pe zi pentru o sanatate mai buna. Va prezint cateva retete testate personal de zeci de ori si va asigur ca sunt foarte bune!

Reţeta săptămânii - Salata verde 3

Salată verde – varianta vegană
Nu cantaresc, nu masor si nu claculez niciodata cantitatile de alimente consumate. Toate retetele le fac la ochi si „dupa foame”. Puteti varia cantitatile dupa plac, puteti adauga sau elimina ingrediente.
Salata verde pun cam jumatate din cantitate. Restul este format din frunze de patrunjel, marar, leustean, telina,  loboda, sfecla rosie, spanac, ceapa si usturoi verde. Pentru rontaiala se adauga 2-3 ridichi si un castravete.
Toate frunzele se spala si se lasa putin la zvantat ca salata sa nu iasa prea apoasa. Frunzele mici de salata le rup bucati, cele mai le tai fâşii. Celelalte zarzavaturi le toc marunt. Condimentez cu piper boabe macinat si inca un catel de usturoi taiat foarte marunt. Sare nu pun, dar daca vreti neaparat, folositi sare marina (neiodata). Adaugati 1-2 linguri de ulei presat la rece, amestecati bine si lasati-o putin sa se intrepatrunda gusturile. Merge de minune cu ceva paine neagra nu prea proaspata, dar se poate consuma si fara.

Reţeta săptămânii - Salata verde 4

Salată verde cu ou
Cei ce sunt in crestere sau fac sporturi intense, au nevoie de un aport mai mare de proteine. Oul este o proteina buna, ieftina, usor de digerat si rapid de preparat.
Preparati o salata asemanatoare cu cea de sus si fierbeti si 2-3 oua. Un ou sau doua trebuie fierte tare, iar unul cat mai moale, doar 3 minute. Oul moale se curata, se adauga in salata si se amesteca bine. Galbenusul aproape lichid va fi pe post de sos. Oule tari se taie cuburi si se adauga peste salata.

Salată verde cu brânză
Se face o salata verde ca in prima reteta. Separat se amesteca doua linguri de smantana, doua de iaurt si o felie de urda. Se mai taie in cuburi si doua felii de caş.
Se toarna sosul de smantana peste salata se amesteca bine, apoi se adauga caşul taiat.  Este preferata mea, deseori imi fac o portie mare si o mananc fara paine.

Reţeta săptămânii - Salata verde 5

Salata verde dulce
Tot gandidu-ma cu ce sa mai combin salata mi-a venit o idee nastrusnica. Am pus-o in practica si rezultatul e fost delicios.
Am facut o combinatie de salata verde, patrunjel, telina, loboda, spanac, puţin marar si leustean. Fara ceapa si usturoi! Apoi am curatat doua mere mici, le-am taiat cubulete si le-am amestecat cu salata. Am mai adaugat doua linguri de seminte de floarea soarelui, doua linguri de stafide si cateva alune faramitate. Dupa preferinte turnati putin ulei, smantana sau suc de portocala. E masa mea de seara.

Combinatiile ce se pot face sunt aproape infinite, depinde de gustul si fantezia fiecaruia. Nu mai are rost sa enumar beneficiile verdeturilor, se stie ca sunt foarte bune, deci intrati in bucatarie si terminati-le!


Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

3 COMENTARII

  1. Iti recomand in salata sa incerci si hrisca – ori o lasi o noapte in apa, ori o poti fierbe putin (5-10 minute). Si mai recomand seminte (in, canepa, susan, bostan, floarea soarelui, chia) lasate in apa o noapte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.