Uran

Încă de la startul Turului Italiei, cicliștii, jurnaliștii și directorii sportivi au vorbit despre etapa a 16-a ca fiind una extrem de importantă pentru clasamentul general și nu doar din prisma dificultății celor 3 cățărări, ci și din perspectiva vremii. Intrarea plutonului pe cățărările Gavia (2618m) și Stelvio (2758m) a fost în dubiu, din cauza stratului de zăpadă de pe șosea, până cu o zi înainte de startul etapei.

Confuzia a apărut în pluton după ce Dario Cataldo (Sky) a trecut primul în vârful ”Cima Coppi” din acest an, când în cursă mai erau 69km de parcurs. În acel moment, contul oficial de Twitter al Turului Italiei a postat mesajul ”coborârea de pe Stelvio este neutralizată din cauza zăpezii”. Câteva minute mai târziu, mesajul a fost șters și înlocuit cu unul care infirma informația precedentă.

Mauro Vegni, directorul cursei, a negat informația conform căreia directorii echipelor ar fi fost informați despre această neutralizare: ”Nu a existat nici o discuție despre neutralizarea coborârii. Cu 3-4km înainte de finalul cățărării, a fost transmis un mesaj prin radio ce avertiza echipele despre periculozitatea coborârii ce urma. Le-am spus că va exista o motocicleta cu un steag roșu ce va ghida plutonul pe serpentine, însă nu a fost menționat niciodată cuvântul neutralizare”.

Roberto Amadio de la Cannondale și Luca Guercilena de la Trek au declarat pentru televiziunea italiană că mesajul transmis prin stație a fost neclar. În schimb, Gianni Savio de la Androni a spus că nu a existat nici o confuzie.

Confuzia generală a devenit critică când învingătorul etapei, Nairo Quintana, a riscat pe coborâre și a luat un avans de 50s în fața liderului cursei, Rigoberto Uran. Columbianul de la Movistar s-a apărat după etapă, spunând că a răspuns unor atacuri lansate de Ryder Hesjedal și Pierre Roland: ”Nu înțeleg de ce există această polemică. Nu am primit nici un mesaj de la echipă sau de la organizatorii cursei despre o neutralizare, iar diferența esențială s-a făcut pe cățărare, nu pe acea coborâre”.

Marii pierzători, cei de la Omega Pharma – QuickStep, au fost cei mai vehemenți. Managerul echiepi, Patrick Lefevere , a dat vina pe organizatorii Giro: ”Am pierdut Turul Italiei din cauza organizatorilor. De ce credeți că s-au oprit atât de mulți rutieri în vârful lui Stelvio?! Nu l-am fi lăsat niciodată pe Quintana să plece dacă cursa nu era neutralizată”.

Quintana a câștigat în această etapă 4min11s în fața lui Uran și a preluat tricoul roz. Liderul celor de la Movistar are, acum, un avans de peste 1 minut în clasamentul general și este mare favorit la victoria finală.

 

 

 

1 COMMENT

  1. comunicatul BMC:

    “Tuesday’s stage of the Giro d’Italia was a complete travesty, as teams were given an official communication at the top of Stelvio Pass that the race would be controlled for safety reasons on the downhill due to road safety and other factors.

    All but two teams respected this official communication. The UCI and the race organization have a responsibility to see that the rules are respected. In addition to disrespecting the race instructions regarding race neutrality, several teams pre-determined that they alone would be allowed to have more than the designated two follow cars in the peloton, which showed complete disrespect for the other 20 teams in the race.

    We take no position against the three riders that rode together to the finish. However, the UCI and race organizer RCS have a responsibility to maintain fair racing conditions, which we believe did not take place. We also believe that teams which disregarded the caravan follow car rules acted in an unsportsmanlike and totally unacceptable manner.”

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.