Shimano XTR 2015 devine electronic 0

Shimano a lansat primul groupset electronic pentru bicicletele de munte, numit XTR Di2 (M9050). De mult aşteptat, acest grup este rezultatul unui îndelungat program de cercetare, dezvoltare şi testare. Sistemul electronic Di2 oferă o serie de avantaje în plus faţă de sistemele mecanice, fiind mai rapid, mai precis şi mai puternic. Indiferent de starea vremii şi de condiţiile din teren, schimbarea vitezelor se face la fel de uşor, fără efort şi fără greşeală.

Schimbarea vitezelor nu se face cu o maneta mecanica, ci este controlata de un comutator electronic. In colaborare cu o echipa de ciclisti profesionisti a fost creat comutatorul Firebolt, o maneta ergonomica si compacta. Actionarea manetei Firebolt este foarte simpla si naturala, fiind suficienta o singura atingere pentru a schimba viteza.

Shimano XTR 2015 devine electronic 1

Un mare avantaj al sistemului electronic Di2 este faptul ca poate fi programat in diferite moduri. Fiecare ciclist isi poate alege o setare potrivita cu stilul sau de pedalat. XTR Di2 functioneaza pe aceeasi platforma E-tube, ca si groupset-urile electronice de sosea. Platforma E-tube permite programarea intregului sistem si transmite date si energie fiecarei piese din grup. Se poate programa viteza comutarilor si numarul de pinioane schimbate dintr-o miscare şi este posibila chiar inversarea functiilor manetelor. Multumita firelor electrice nu vor mai aparea probleme legate de ruginirea si blocarea cablurilor, asttfel ca schimbatoarele vor functiona mereu perfect.

Shimano XTR 2015 devine electronic 2

Cea mai interesanta functie a noului XTR se numeste Synchro Shift. Dupa o testare de 20.000 de kilometri s-a pus la punct un grafic cu cele mai eficiente combinatii de viteze. Cu Synchro Shift se poate renunta la maneta schimbatorului de foi, ambele schimbatoare fiind controlate doar de maneta dreapta. Schimbatorul de foi se comuta singur pe cea mai potrivita foaie, in functie de pozitia schimbatorului de pinioane. Se elimina astfel problema combinatiilor nepotrivite, iar lantul nu se va mai freca niciodata de custa schimbatorului de foi.

Shimano XTR 2015 devine electronic 3

Computerul Di2 include doua scheme presetate pentru schimbarea vitezelor. Odata selectate, aceste scheme comuta automat si pinioanele si foile prin intermediul unei singure manete. Ciclistii experimentati pot sa-si seteze propriile scheme, in care sa programeze combinatiile de viteze preferate. Bineinteles, se poate comuta pe schimbare manuala oricand se doreste, chiar si in timpul cursei.

Shimano XTR 2015 devine electronic 4

Cele doua deraioare includ cate un motor mic dar puternic ce realizeaza schimbari rapide si precise. Schimbatorul de foi este de doua ori mai puternic decat actualul FD-M980 si poate muta lantul de pe o foaie pe alta in orice conditii, chiar si cand se pedaleaza in forta. Schimbatorul de pinioane este dotat cu tehnologia Shadow RD+, ce ofera in plus si posibilitatea de reglaj a tensiunii arcului.

Shimano XTR 2015 devine electronic 5

Creierul grupului este display-ul digital ce se monteaza pe ghidon. Afisajul arata starea bateriei, viteza selectata, modul de schimbare si starea suspensiilor. Prin intermediul unei taste se poate selecta modul manual, automat sau schemele predefinite. Tot prin display se realizeaza si reincarcarea baterie si include trei porturi E-tube. Di2 se poate imperechea cu sistemul de suspensii Fox ICD, ce pot fi controlate tot de la afisaj. XTR foloseste aceleasi baterii ca si grupurile de sosea, SM-BTR1 si SM-BTR2.

Shimano XTR 2015 devine electronic 6

In ce priveste greutatea, XTR Di2 este foarte aproape de XTR-ul mecanic. Schimbatorul de foi cantareste 115 grame, cel de pinioane 289 grame, maneta are 64 grame, iar afisajul 30 grame. Pretul inca nu a fost divulgat dar se zvoneste ca va fi cu 40% mai scump decat un groupset mecanic. Ne vom lamuri prin octombrie, cand Shimano 9050 va aparea pe rafturile magazinelor.

Sursa: Shimano

4 COMMENTS

  1. Daca la o cazatura s-a crapat ceva acolo, adio totul… Sau daca vreo baterie cedeaza sau o setare e aiurea, aia suntem. Era mecanica e pare ca va disparea pana si in ciclism. Poor us!
    E ca si cum crezi ca devi mai destept si ai numai de castigat intelectual daca citesti mai mult on sau off line carti eletronice (cica mai ieftine mai sigure mai multe etc). Rezultatele arata altceva.

  2. UK Prices:
    Rear Mech: £429.99
    Front Mech: £269.99
    Left and right shifters £149.99 each
    Batteries: Internal £99.99. External £49.99
    PCE1 (optional cable/programming interface): £179.99
    Junction boxes and cables will be another £100 (approx) a bike.

  3. Trist. Si in F1 tot asa a inceput declinul, cand a aparut electronica. Acum pilotul schimba vitezele din butoane. Pacat. Sa speram ca nu vor disparea in scurt timp si pedalele clasice.

  4. E numai si numai vina cumparatorilor!…clar!…o chestiune foarte lesne de inteles.
    Nu te obliga nimeni sa cumperi asa ceva!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.