Backtracker - Stop cu radar încorporat 1

In industria ciclismului îşi fac apariţia cele mai avansate tehnologii şi cele mai noi invenţii. Lasere, infraroşii, wi-fi, bluetooth, GPS şi multe altele se găsesc încorporate în unele piese şi accesorii pentru biciclete. Cea mai nouă tehnologie introdusă în ciclism este radarul, ce a fost integat într-un sistem de avertizare luminoasă.

Backtracker - Stop cu radar încorporat 2

Backtracker este numele unui dispozitiv luminos ce la prima vedere pare similar cu oricare altul de pe piata. In interior insa, adaposteste un miniradar complet operational. La ce ar folosi radarul pe o bicicleta? Backtracker detecteaza orice vehicol aflat in spatele bicicletei pana la o distanta de 140 de metri. E util, e inutil? Parerile sunt impartite.

Backtracker - Stop cu radar încorporat 3

Sistemul cuprinde doua piese, o unitate ce se ataseaza pe tija de şa si una ce se fixeaza pe ghidon. Unitatea din spate arata ca un licurici obisnuit, include radarul si un rând de leduri rosii. Unitatea de pe ghidon are un set de leduri albe ce afiseaza semnalele primite de la unitatea din spate. Cand o masina se apropie, radarul o detecteaza, ii afla imediat viteza si transmite informatia unitatii de pe ghidon. Ledurile aranjate intr-un sir vertical se aprind alternativ in functie de viteza masinii. Daca se apropie prea repede, ledurile se aprind rapid, iar ledul de deasupra se face rosu. Astfel ciclistul este avertizat despre un potential pericol si poate actiona in consecinta.

Dispozitivul din spate mai are si functia de a avertiza soferii prea grabiti. Pe masura ce masina se apropie de bicicleta, ledurile rosii clipesc mai rapid si mai puternic, pentru a atrage atentia soferului. Backtracker poate fi util ciclistilor urbani, navetistilor si cicloturistilor. Inca nu se cunoaste data lansarii si nici pretul de vanzare, dar putem sa banuim ca va fi unul foarte mare.

2 COMMENTS

  1. un asemenea gadget, pe strazile bucurestiului ar fi total inutil. Imagineaza-ti un taximetrist in spatele tau, si beculetul de la radar care palpaie tot mai tare. Crezi ca ar avea vreun efect asupra taximetristului de bucuresti? (nuca’n perete)

    In opinia mea, tot radarul biologic e cel mai bun – adica arunci o privire in spate, analizezi daca vine un taximetrist/ un camionagiu/ sofer de transport local si daca pana vine ala poti sa ocolesti canalu de scurgere care vine in fata ta.

    radar mai bun ca creieru nu exista

  2. In plus cei din spate se asteapta ca biciclistul sa stie el insusi ca are in spate autovehicule, semnul prin care semnalizeaza acest lucru este intoarcerea capului. Astfel intoarce capul si asta da oarecum siguranta soferului din spate. Un fel de “am inteles ca esti in spatele meu”

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.