jacques anquetil

Jacques Anquetil este unul dintre cei mai buni contratimpiști din istorie, fiind primul ciclist care a câștigat Turul Franței de 5 ori, primul francez care s-a impus în Turul Italiei și primul rutier care a câștigat toate cele 3 mari tururi. Toate victoriile lui Anquetil au avut în spate un contratimp foarte solid, francezul având niște abilități inegalabile în această probă a adevărului din ciclism. Cele 9 titluri din Grand Prix des Nations, o cursă ce era la acea vreme ca un Campionat Mondial pentru contratimpiști, rămân peste timp dovada măiestriei sale.

Anquetil a obținut toate recordurile sale cu ajutorul fiziologiei organismului său unic, pe care managerul său îl descria în felul următor: ”un motor cu reacție, o uzină de distilare și un computer”. La toate aceste calități contribuiau și antrenamentele sale specifice.

Înainte de fiecare probă de contratimp, Anquetil urma un plan de antrenament conceput de primul și singurul său antrenor, André Boucher, mare parte din antrenamente desfășurându-se în spatele motocicletei Derny conduse chiar de Boucher. La acea vreme, motocicletele Derny erau mult mai ciudate, cu motoare pe benzină, însă pacerul putea pedala în același timp pentru a imprima un ritm mai puternic când era nevoie.

În principal, sesiunile de antrenament cu pacer erau efectuate pentru a-l testa pe Anquetil pe intervale lungi. Se spune că indiferent cât de repede mergea Boucher, nu doar că Anquetil nu era desprins, dar nu i-a cerut niciodată antrenorului său să încetinească.

Diferența principală între sesiunile de antrenament făcute de Anquetil la acea vreme și cele pe care le efectuau ceilalți rutieri profesioniști de atunci, și care se practică și astăzi, era că, între intervale, francezul rula 5km în fața motocicletei. Acest exercițiu îl ajuta pe Boucher să verifice poziția elevului său pe bicicletă și să o ajusteze pentru ca acesta să fie cât mai aerodinamică, astfel încât șoldurile să fie cât mai solide, umerii nemișcați și coatele ascunse.

Anquetil știa că este esențial să ai o poziție cât mai aerodinamică pe bicicletă într-iun contratimp, iar la acest capitol a fost cel mai bun din generația sa.

via cyclingweekly.co.uk

 

3 COMMENTS

  1. Am cartea lui in limba romana: AMINTIRILE UNUI CICLIST aparuta in anul 1964 publicata in limba franceza sub titlul: JE SUIS COMME CA in care Anquetil povesteste despre antrenamente, alimentatie sanatoasa, etc, etc.
    Probele de contratimp la vremea aceea erau istovitoare si se desfasurau pe distante de 100km.
    A fost idolul meu multa vreme pana in momentul cand am aflat ca s-a dopat, cu toate ca si din cititul cartii lui rezulta acest lucru; era totusi o banuiala pe atunci; urma sa aflu realitatea mult mai tarziu.
    Intr-adevar a fost cel mai bun din istoria ciclismului la contratimp, dar asta si datorita amfetaminelor (,,La Bomba” ) cum le zicea el, pe care le lua ori de cate ori avea nevoie, urmand sa marturiseasca acest aspect atunci cand se afla pe patul de moarte dar nu inainte de a spune ca nimeni sa nu faca ca el.
    ,,Nu am alergat pentru glorie, ci numai pentru bani ”…….asa a mai spus printre altele inainte de a muri de cancer la stomac intr-un spital din Rouen.

  2. Este super cartea asta Amintirile unui ciclist. O am si eu. Mi-a schimbat adolescenta. Acum 20 de ani… Pacat ca Anquetil s-a dopat era ca un idol pt. mine.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.