KS pregăteşte o tijă reglabilă electronică 1

Componentele electronice pătrund tot mai mult în domeniul ciclismului, SF-urile de ieri devenind realităţi peste noapte. După schimbătoare şi suspensii electronice a venit şi rândul tijelor reglabile. Câţiva producatori ca KS, Thomson, TranzX şi au deja prototipuri de tije comandate electronic.

Cei de la KS (KindShok) au prezentat recent un prototip foarte aproape de forma finala. Avand la baza modelul KS Lev, noul dropper este actionat de o telecomanda wireless. In teorie operatiunea pare destul de simpla, comutatorul mecanic al valvei de ulei a fost inlocuit cu o valva piezoelectrica.

KS pregăteşte o tijă reglabilă electronică 2

Partea mai grea este realizarea unei telecomenzi cat mai mici si a unui sistem de alimentare cu baterii. Pozitionarea comutatorului si a pachetului de baterii este o sarcina destul de dificila. Momentan telecomanda e grea si voluminoasa si la fel sunt si bateriile. Prototipul prezentat are o telecomanda cu doua butoane, unul pentru coborat tija si unul pentru ridicare. Sistemul functioneaza pe frecvente NFC (Near Field Communication), un standard de comunicatii radio folosit de smartphone-uri. NFC lucreaza doar pe o raza scurta, de cativa centimetri, ceea ce este suficient pentru distanta ghidon-tija. In plus scade riscul de a comanda din greseala si tijele colegilor de tura. De asemeni NFC ofera mai multe frecvente separate decat Bluetooth sau ANT+.

KS pregăteşte o tijă reglabilă electronică 3

Despre dropper-ul celor de la TranzX am scris intr-un articol anterior. KS cauta insa o metoda diferita de amplasare a bateriei si de comandare a tijei. Cei de la Thomson lucreaza la o versiune comandata prin Bluetooth, dar in loc de telecomanda planuiesc sa folosesca o aplicatie de smartphone. Se pare ca mai avem de asteptat pana ce noile tije electronice vor poposi pe rafturile magazinelor. Pana atunci ne vom descurca in continuare cu fire si cabluri.

KS pregăteşte o tijă reglabilă electronică 4

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.