Reţeta săptămânii - Ochiurile 1

Câţi dintre noi nu le-au auzit pe unele “gospodine” lăudându-se că ştiu să gătească doar cartofi prăjiţi şi ochiuri? Păi dacă ştii să găteşti ochiuri corect, eşti un bucătar foarte bun, pentru că e foarte greu să prepari un ochi perfect. Albuşul trebuie să fie complet coagulat, dar fără să fie ars pe dedesubt sau pe margini, iar gălbenuşul trebuie să ramână lichid. Pare simplu? Nu e!

Oul este probabil cel mai convenabil aliment existent. Este ieftin, se prepara rapid si usor, se gaseste oriunde in orice perioada a anului si este sanatos si hranitor. Un ou de gaina are aproximativ 60 de grame, din care galbenusul are 20g, albusul 35g si coaja restul. Albusul contine aproape toata proteina din ou, sub forma de albumina, iar galbenusul contine grasimi, vitamine si minerale. Valorea nutritiva a oului este foarte mare, deoarece contine un raport ideal de aminoacizi plus multe alte substante hranitoare. Continutul unui ou mediu este: proteine 7g, grasimi 5g, kilocalorii 78, calciu 27mg, magneziu 6mg, fosfor 96mg, potasiu 67mg, colesterol 212mg. In ce priveste vitaminele, oul le include pe toate in afara de vitamina C.

Reţeta săptămânii - Ochiurile 3

Eu mananc zilnic cel putin doua oua, dar cei ce au probleme cu colesterolul ar trebui sa consume maxim unul, si ala fiert. Asigurati-va ca ouale sunt prospete, deoarece ouale vechi pot provoca indigestii si intoxicatii. De asemeni cautati oua de tara, sunt mult mai gustoase si hranitoare decat cele provenite de la gainile crescute la neon. Oul se poate combina cu orice alt aliment si se poate adauga in orice amestec.

Reţeta săptămânii - Ochiurile 4

Ochi clasic
Reţeta săptămânii - Ochiurile 5E absolut necesara o tigaie neaderenta pentru un ochi perfect. Se incinge tigaia si se pune o lingura de ulei sau de unt. Cu unt iese mai gustos, la fel si cu unele uleiuri mai aromate, cum ar fi cel de masline. Cand uleiul este fierbinte si untul topit se sparge cu grija oul. Focul nu trebuie sa fie tare, altfel marginile albusului se vor arde. Se lasa cateva minute pana albusul se coaguleaza, apoi se poate condimenta cu putina sare fina si piper macinat. Se misca tigaia inainte si inapoi pentru a elimina orice risc de lipire. Cand e aproape gata se pune in tigaie o ligura de apa si se acopera cu un capac potrivit. Apa se va evapora rapid, iar aburul rezultat va coagula si partea de deasupra a oului. Se ia capacul si se serveste oul.

O

Ochi tare
Primele etape sunt la fel, dar cand oul este gatit pe trei sferturi se intoarce pe partea cealalta. Unora nu le place galbenusul moale astfel ca prefera sa prajeasca oul pe ambele parti.

Ochi prăjit în apă
Stiu ca suna cam aiurea, dar chiar asa se face, se foloseste apa in loc de ulei. Se incinge tigaia fara ulei, se sparge oul si se lasa 1-2 minute. Se toarna apoi cateva linguri de apa si se acopera tigaia. Oul se prajeste dedesupt si se abureste deasupra. Dupa ce albusul e intarit se scoate oul pe un servet pentru a absorbi apa, apoi se poate servi. E mai sanatos decat prajitul in ulei, ceva mai ieftin si la fel de gustos.

Ochi în ulei
Se pune in tigaie ceva mai mult ulei, cam de un deget, si se incinge usor. Nu trebuie sa fie foarte fierbinte, doar 60-70 de grade, apoi se da focul mic. Se sparge oul in tigaie si se lasa pana albusul e coagulat. Desi pare mai nesanatos, de fapt e o metoda mai sigura decat prajitul clasic, deoarece oul asoarbe mai putin ulei.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.