nutrition

Produsele energizante folosite de cicliști sunt, în general, o combinație de glucide, săruri și apă. Cercetările au demonstrat destul de clar în ultimii 30 de ani că apa și carbohidrații ajută sportivii prin menținera glicemiei la un nivel compatibil cu performanța și prin hidratarea celulelor. Unele dintre ele pot conține și alți nutrienți precum cofeina sau proteinele, însă acestea se regăsesc mai ales în băuturi.

Gelurile

Gelul energizant este o formă concentrată de glucide. Acesta îți va oferi un impuls rapid pentru că se digeră și absoarbe ușor. Gelurile nu ocupă prea mult spațiu așa că poți lua în buzunare mai multe, iar energia pe care ți-o vor oferi în antrenamente sau curse va întârzia instalarea oboselii și te vor ajuta să fii mai rapid.

Dacă te vei uita pe lista cu ingrediente de pe spatele acestora, ar trebui să găsești o combinație între maltodextrină sau glucoză și fructoză.

Energy-gel

Jeleurile energizante

Acestea sunt ușor de transportat la fel ca și gelurile, dar vor oferi energie pentru o perioadă ceva mai lungă. Pot fi utile în antrenamentele cu un grup puternic ce nu îți lasă prea mult timp pentru a te alimenta foarte des. Poți folosi chiar și jeleurile simple ca substitut pentru că au o compoziție asemănătoare și sunt mai ieftine.

jeleuir

Batoanele

Batoanele energizante sunt asemănătoare cu cele de cereale, însă conțin zaharuri mai simple pentru a fi digerate și absorbite mai ușor. Și ele sunt o bombă energetică, dar cu mai multă substanță, ceea ce oferă o mai mare sațietate în comparație cu gelurile.

Sunt recomandate pentru turele mai lungi când îți dorești un produs mai apropiat de un aliment decât unul dulce.

energy-bars

Băuturile energizante

Băuturile energizante conțin carbohidrați simpli și furnizează, pe lângă zaharurile simple de care ai nevoie pentru energie, apa atât de importantă pentru organism. Pe lângă acestea, mai conțin și electroliții care ajută la reținerea apei.

Este recomandat să bei 500-750ml pe oră, în funcție de tipul de antrenament și temperatura de afară. Un mix de glucoză și fructoză este ceea ce cauți într-o astfel de băutură, 6-8g de zahăr în 100ml de apă fiind raportul ideal.

bauturi

via bikeradar

 

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.