canicula

”Cea mai mare greșeală pe care o fac cicliștii pe caniculă este lipsa aclimatizării”, spune Stacy Sims, fondatoare a Osmo Nutrition. Dacă nu te obișnuiești treptat cu pedalatul pe căldură, nu vei avea aceeași eficiență în antrenamente și vei percepe efortul pe care îl depui ca fiind unul mai intens decât este în realitate. Încearcă să pedalezi dimineața și seara când este mai răcoare, iar timpul liber de după-amiază folosește-l pentru a te obișnui cu căldura prin exerciții Bikram sau saună.

O arsură cauzată de razele soarelui produce mai multe daune decât cele vizibile cu ochiul liber. Aceasta contribuie la oboseala generală și crește metabolismul. Cel de-al doilea efect ar putea părea unul de bun augur la prima vedere, însă un metabolism mai rapid are nevoie de mai multe lichide, ceea ce se poate fi dificil într-o zi foarte călduroasă când încerci din greu să te menții hidratat. Cremele pentru protecție solară nu trebuie să lipsească în astfel de zile, la fel ca și echipamentele de culoare deschisă. 

Pentru a împiedica apa din bidon să ajungă imediat la temperatura unui ceai fierbinte, pune la congelator un bidon umplut pe jumătate și un altul umplut pe trei sferturi.

Deși poate părea tentant să pui cuburi de gheață direct pe piele, Sims nu recomandă acest lucru: ”Gheța aplicată direct pe piele va produce constricția vaselor, astfel că sângele fierbinte se va întoarce în zona abdominală”. Dacă temperatura crește în această regiune, performanța și sănătatea pot fi afectate. În loc de gheață, poți turna apă rece pe gât și mâini pentru a te răcori.

Nu încerca să impui același ritm pe care l-ai avea într-o zi cu temperaturi normale, avertizează antrenorul de ciclism Derick Williamson. ”Când suma dintre temperatura aerului și umiditatea relativă depășește pragul critic, vom scădea puterea cu 1o-15 wați. Dacă obișnuiești să faci intervale de 15 minute la 220-240 wați, pe caniculă ar trebui să scazi la 205-225 wați sau să reduci intervalul la 10-12 minute”.

Înainte cu câteva zile de cursă, consumă din ce în ce mai multe fructe și legume cu un conținut ridicat de apă. Sodiul menține apa în organism mai mult timp așa că folosește băuturi cu electroliți în timpul antrenamentelor.

via bicycling

Warning: A non-numeric value encountered in /home/ciclism/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.