FSA readuce la viaţă frânele Delta 01

Cicliştii mai vârstnici îşi amintesc cu siguranţă de celebra frână Campagnolo Delta. Când a fost lansată era o minune a tehnicii, dar tocmai tehnologia prea complicată le-a făcut sa cadă în dizgraţie. Iată că cei de la Full Speed Ahead au reinventat acest model de frână şi l-au reprodus într-o formă mai modernă.

FSA readuce la viaţă frânele Delta 02

La expoziţia Eurobike se poate admira noul model de frana Delta montat pe o cursiera DeRosa. Producatorul acestei frane este firma FSA, care insa nu a spus prea multe despre aceasta noua piesa. Oficialii firmei au delarat ca frana este inca in stadiu de prototip, va urma o lunga perioada de teste si verificari si ca va fi disponibila abia in 2016.

FSA readuce la viaţă frânele Delta 03

Spre deosebire de vechile modele de la Campagnolo ce se prindeau de furca cu un surub central, frana FSA are o prindere direct mount pe doi pivoti, la fel ca U-brake-urile. In mod evident aceasta frana nu va putea fi montata decat pe o bicicleta dotata cu respectivii suporti de prindere.

FSA readuce la viaţă frânele Delta 04

Mecanismul de actionare este mult mai simplu decat al modelelor predecesoare. Campagnolo Delta avea un sistem complex de pârghii si pivoti ce aplicau o mare forta, dar care se si defectau usor. FSA Delta functioneaza asemanator cu un cleste. Cablul trage in sus o piesa triunghiulara ce impinge spre exterior capetele superioarere ale celor doua brate. Odata cu miscarea spre exterior a partii superioare, capetele inferioare pe care sunt montati sabotii se misca spre interior spre janta. Actiunea este sigura si eficienta si sunt mai putine piese de stricat.

FSA readuce la viaţă frânele Delta 05

Frana arata deja foarte bine, dar tinand cont ca e doar un prototip ne putem astepta ca varianta finala sa arate si sa functioneze si mai bine. Designul este aerodinamic, cu frana fata urmarind liniile furcii si cu frana spate amplasata sub chainstay-uri. Se poate regla cu usurinta in multe pozitii, iar inginerii de la FSA afirma ca puterea de franare este echivalenta cu a modelelor actuale de caliper.

Despre pret, greutate si alte caracteristici inca nu poate fi vorba. Mai avem de asteptat mai mult de un an pana vom afla mai multe. Mentionez ca si alte firme ca Shimano si Weinmann au avut frane cu format asemanator.

Sursa: Road.cc

2 COMMENTS

  1. Principiul (“cablul trage in sus o piesa triunghiulara ce impinge spre exterior capetele superioarere ale celor doua brate”) e mai vechi si similar cu cel de la Shimano ax de la inceputul anilor `8o.

  2. Da sa nu-i uitam pe cei de la Magura cu modelul RT8 TT, o frina Delta hidraulica…

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.