intretinere

1. Spal-o după fiecare tură pe șosele ude și lubrifiază lanțul.

2. Folosește leviere din plastic pentru a rezolva o pană și nu leviere din materiale mai dure.

3. Verifică presiunea din cauciucuri înainte de fiecare tură, mai ales dacă folosești tubeless.

4. Periodic, verifică dacă ai vreun joc la headset, butuci sau angrenaj. Pentru a verifica headseat-ul, ține apăsată frâna pe față și împinge bicicleta înainte-înapoi. Pentru angrenaj și roți, împinge de foi și roți spre stânga și dreapta pentru a verifica dacă există joc.

5. Dacă bicicleta scoate un sunet anormal, încearcă să vezi de unde vine și rezolvă problema cât mai repede pentru a nu fi nevoit să plătești mai mult mai târziu.

6. Dacă șaua începe să scârțâie, toarnă câteva picături de ulei pe șine în locul în care acestea vin în contact cu șaua.

7. Nu încerca să rezolvi singur toate problemele. Un mecanic poate fi de ajutor prin prisma experienței, dar și a sculelor pe care un service le posedă.

8. Urmărește cele 3 semne majore care te vor avertiza că trebuie să înlocuiești saboții de pe frâne: sunetul de răzuire pe jantă, dispariția canalelor de pe saboți și senzația specifică la frânare.

9. În cazul frânelor pe disc, nu atinge cu degetele plăcuțele. Grăsimea de pe degete poate scădea eficiența acestora.

10. Nu folosi solvenți pentru lubrifierea lanțului.

11. Curăță locurile mai greu accesibile în care se ascunde mizeria: pe saboți, între roata spate și cadru, în plăcuțele de pe pantofi și în pedale.

12.  Când vrei să înlocuiești cablurile, taie-le cu o unealtă special concepută pentru așa ceva, astfel vei evita ca acestea să fie franjurate la capete.

13. Nu folosi niciodată cămăși destinate cablurilor de frână pentru cele ale schimbătoarelor.

14. Nu lucra niciodată cu bicicleta întoarsă cu ghidonul și șaua pe sol. Ai putea distruge cablurile, accesoriile și chiar șaua.

15. Periodic, curăță pinioanele frecând cu o cârpă umedă printre ele.

16. Curăță jantele de mizerie cu spirt.

17. Dacă nu folosești bicicleta o perioadă mai lungă de timp, mută lanțul pe un pinion mic și foaia cea mai mică.

18. Când dinții de pe foi încep să semene cu înotătoarea unui rechin, înseamnă că trebuie să înlocuiești foile.

19. Lanțul și pinioanele trebuie schimbate împreună.

20. Nu toți lubrifianții sunt la fel. Alege unul care să se potrivească cu condițiile în care pedalezi.

4 COMMENTS

  1. Camasile pt. deraioare, de la Promax sau BBB de ex. se pot folosi cu mult succes la frane; deci nu vor mai fi deloc pierderi pe cablu iar franarea va fi mult mai eficienta.
    Sabotii noi-nouti pot lua dupa cateva franari particule dure din sol care sapa pur si simplu in janta pe suprafata de franare; asadar, vor fi mai des verificati.
    Cand nu folosesti bicicleta mai mult timp, este bine ca rotile sa fie doar putin umflate (1 bar) iar cauciucurile sa nu atinga podeaua; in cazul ca nu ai suport si ating, din cand in cand le vei roti.
    Daca spitele nu-s inoxidabile iar jantele sunt din otel nichelat, partile exterioare dinspre nipluri si spite trebuiesc putin uleiate, altfel corodeaza.in timp.
    Degresarea suprafetei de franare la rotile unde e cazul, se face perfect cu acetona sau nitrodiluant.
    Spalarea bicicletelor cu apa sa se faca cu atentie in special la cele cu etansari precare la directie, pedalier, butuci, pinioane.
    Dupa spalare si uscare, urmeaza neaparat o lubrifiere exterioara la piesele zincate, cadmiate sau brunate ) facuta cu o carpa si putin ulei sau cu vaselina la spray.

  2. Apreciez foarte mult articolul! Bravos pentru concizie si sfaturi.
    In referire la substantele de curatat, foarte bune pentru curatarea cailor de franare este Axion-ul pasta, alaturi de un burete de vase. Este excelent!

  3. Aia cu lanțul și pinioanele trebuie schimbate împreună e falsă, cel puțin la bicicletele mai bune. Atâta timp cât lanțul este schimbat la timp (înainte să intre lera de 1), pinioanele duc chiar și trei lanțuri! E mai ieftin să le schimbi așa.

  4. Nu e falsa deloc afirmatia ca lantul si pinioanele trebuie schimbate impreuna, la bicicletele mai bune. Clar.
    Am caseta Sram PG-970 si lant Sram PC-991 cu care am facut fix 11 041 Km si nici vorba sa intre lera de 0.75 adica se comporta ca pe un lant nou.
    Ce rost ar avea sa schimb lantul daca nu e cazul si am toata convingerea ca o sa ruleze fara nicio problema inca 4 000 Km dupa care schimb caseta si lantul.
    De ce sa mai pun alte doua lanturi noi pe aceiasi caseta daca uzura celui actual este extrem de redusa?!…..
    Foile se prezinta excelent si ele pt. ca lubrifierea pe care o fac lantului este incredibil de buna, chiar verific cantitatea de reziduu metalic din lant rezultat dupa fiecare 500 km cand il degresez complet si-l lubrifiez din nou.
    Am curatat lanturi scumpe de cursiere lubrifiate cu produse de inalta calitate si am ramas surprins cat de mult reziduu metalic a iesit din ele in urma curatarii lor pana la luciu metalic, in comparatie cu lantul meu.
    Nu am folosit niciodata lubrifianti din comert pt. lant ci o banala solutie din parafina, ulei si pulbere de teflon pe care multi nepriceputi sau poate invidiosi, au luat-o in ras.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.