Rarău Radical Race - Prima Ediţie 00

Am fost peste măsură de fericit când am aflat că se va organiza un maraton MTB în munţii Rarău. Şi nu de oricine, ci de prietenii mei de la clubul Suceava Pedalează. A fost primul lor concurs şi s-au confruntat cu multe probleme şi dificultăţi, pe care în final le-au rezolvat admirabil.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 01

Am aflat de concurs cu doua luni înainte şi am planuit să concurez in forma maxima. Mi-am facut un plan bine organizat de antrenament, odihna, alimentatie si suplimentatie, plan pe care nu am reusit sa-l respect nici pe jumatate. Timpul a trecut foooarte repede si a venit si ziua de 6 septembrie, data la care a avut loc competitia.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 02

Startul s-a dat din centrul orasului Câmpulung Moldovenesc, pe platoul din spatele Primariei. Muntii Rarău – Giumalău au un imens potential turistic si ofera nenumarate posibilitati de practicare a sportului. O multime de drumuri si carari par a fi facute special pentru MTB. Organizatorii au ales doua trasee foarte frumoase dar si foarte dificile, ce au incorporat toate formele de relief si toate tipurile de sol.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 03

Tura scurta a avut 28 de kilometri cu 910 metri diferenta de nivel. Desi pare putin, cei 28 de kilometri au fost dificil de terminat, datorita pantelor abrupte ce au pus probleme si pe urcare si pe coborare. In schimb tura lunga a fost de-a dreptul criminala. 63 de kilometri cu 2440 metri diferenta de nivel reprezinta o provocare pentru orice ciclist. Tura lunga a inclus cele trei urcari de la tura scurta, plus inca doua urcari, una de 10km si una de 8! Nu degeaba s-a numit Radical Race!

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 04

Au participat aproximativ 150 de sportivi, din care au terminat cursa 107 ciclisti la tura scurta, 21 la tura lunga si 14 fete. Fiecare concurent ce a platit anticipat a primit un pachet de start cu un tricou foarte frumos, un gel energizant, o sticla cu apa plata si cateva vouchere. Pe langa tricoul negru din pachet eu am mai achizitionat separat si unul mov, ca era bun si ieftin. Vremea a fost excelenta pentru pedalat, cu cer senin, fara vant si cu o placuta racoare montana.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 05

Startul s-a dat la ora 10 pentru tura lunga, cei din tura scurta plecand cu 10 minute mai tarziu. Desi aveam ceva antrenament, nu am fost pregatit pentru un asa traseu. Cred ca am impins bicicleta vreo 2 kilometri in total, si m-am dat jos si la cateva coborari periculoase. Am vazut doi concurenti cazand in fata mea si am decis sa nu risc inutil. Nici transmisia 1×9 nu prea m-a ajutat, pentru prima data in ultimii ani am simti lipsa foii mici. De asemeni am regretat ca am renuntat la discul de 180mm, coborarile fiind la fel de solicitante ca si urcarile. Mi-a obosit mana stanga asa de tare ca nu mai puteam strange frana.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 06

La final toti concurentii au ajuns cu bine chiar daca erau acoperiti de noroi, obositi si epuizati. Au fost si destule cazaturi, dar niciuna cu urmari grave. Mie personal mi-a cazut doar lantul. Au fost si aici prezente cateva momente de ratacire, chiar si subsemnatul a calcat de doua ori pe poteci gresite. Traseul abrupt si denivelat te obliga sa mergi cu privirea in pamant, astfel ca e usor sa ratezi marcajele.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 07

S-a organizat si o mini-competitie dedicata celor mici. Copiii sub 14 ani s-au intrecut pe un traseu foarte scurt prin oras, iar primii trei au fost premiati.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 08

Dupa cursa am primit o delicioasa portie de fasole la cazan cu castraveti murati. A mai fost o gogoasa pe care a mancat-o sotia si ceva parti animaliere pe care le-a mancat colegul. Dar nu-i bai mai aveam o caserola de paste de acasa. Pana la premiere am socializat cu prietenii, am baut cate o bere (de fapt trei) si ne-am plimbat prin oras.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 09

Cronometrarea cu cip a fost exemplar organizata de colega noastra Ioana, care desi a venit singura s-a descurcat perfect.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 10

Multumesc pentru fotografii colegului de club Ciubi.

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 11

Clasamentele generale si pe grupe aici: http://radicalrace.ro/biciclist/rezultate/

Rarău Radical Race - Prima Ediţie 12

Si un filmulet realizat de unul dintre organizatori, Daniel:

1 COMMENT

1. Fost. Văzut. Plăcut. Intr-adevar un traseu greu, mai ales pt cei nepregătiți. Așa ca mine :))))). Dar cum scopul meu a fost doar sa termin, pot spune ca a fost ok :))))). Dar pt cei dornici de un traseu fain cred ca merită de luat in seama pt anul viitor.