wind-tunnel-testing-scott_foil

Ridley Noah SL

Noul model al celor de la Ridley păstrează caracteristicile aero ale Noah FAST, însă cadrul este mai ușor (950g). Acesta este doar unul dintre cadrele aero ce au ajuns la o greutate sub 1kg prezentate în această ediție de Eurobike.

Noah SL

Pentru cadrul Noah FAST a fost folosită tehnologia ”F-Surface” ce presupune existența unor benzi ce au rolul de a reduce frecarea cu aerul prin crearea unor zone de microturbulențe care păstrează aerul aproape de suprafața cadrului. La Noah SL, această tehnologie a fost integrată în cadru.

Time Skylon

Skylon

Și francezii de la Time au un nou model aero. Skylon continuă să beneficieze de tehnologia Resin Transfer Moulding, tuburile fiind fabricate după profiluri aero complexe ce au ca principal scop păcălirea vântului. 

Storck Aerfast

Storck Aerfast

Nemții de la Storck au mai avut o încercare de a produce o curiseră aero prin Aernario, însă acel model avea doar o aromă de bicicletă aero. De această dată, Storck vine cu un model 100% aero, cu un cadru ce coboară sub 1kg, lucru remarcabil pentru o astfel de bicicletă.

Colnago V1-R

V1-R

Primul model aero al italienilor  a fost prezentat pentru prima dată în luna iunie. Deși la prima vedere nu pare chiar o bicicletă din această categorie, cei de la Colnago spun că acest model oferă cel mai bun echilibru între rigiditate și greutate scăzută.

Chorus 4 brate

Colnago a colaborat cu Ferrari pentru producția V1-R, iar rezultatul este un cadru de 835g. Bicicleta a fost echipată cu noul grup Campagnolo Chorus 2015, ce are un angrenaj cu 4 brațe.

Fuji Transonic

Transonic

Acest model a fost utilizat de cei de la NetApp-Endura în ediția din acest an a Turului Franței. Caracteristicile aero sunt evidente: complexul head tube- furcă – down tube are construcția specifică, seatstay-urile ce ascund frâna spate de vânt. Cei de la Fuji au ales frânele Shimano cu montare directă ce încep să fie din ce în ce mai folosite la modelele aero.

Pinarello Dogma F8

Dogma F8

Acesta este modelul lansat în prima parte a anului și pe care Chris Froome îl folosește zilele aceste în Turul Spaniei. La fel ca cei de la Colnago, și Pinarello a ales să colaboreze cu un producător de autoturisme pentru construcția acestui model. Jaguar a participat la partea ce ține de aerodinamică, iar rezultatul este impresionant.

Neil Pryde Nazaré 2

Nazare 2

Mike Rice, descrie noua bicicletă a companiei din Hong Kong ca fiind o evoluție a primului model Nazaré: ”Ne-am folosit de experiența acumulată în producția primului model și am dus Nazaré 2 la un alt nivel. Am studiat profilurile tuburilor pe fiecare secțiune și modul în care se comportă la contactul cu aerul”.

Canyon Aeroad CF SLX

Aeroad

Canyon a avut un an plin, în luna mai fiind lansat modelul Endurace CF, apoi Aeroad CF SLX înaintea Turului Franței. Alexander Kristoff, învingător în 2 etape anul acesta în Marea Buclă, a folosit acest model în victoriile sale. Aeroad este disponibilă în 7 variante, de la echipare Ultegra, până la cea de top cu Dura-Ace Di2.

via roadcyclinguk

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.