Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 00

Toate cutiile de viteze pentru biciclete se opresc la nouă viteze. Singurul model ce a depăşit această barieră se numeşte Pinion P1. Şi ca să fie treaba clară, producătorii germani au ridicat ştacheta la 18 viteze!

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 01

Pinion P1 este de departe cea mai performanta si avansata cutie de viteze. Cu un numar de 18 rapoarte, o greutate mica si forma compacta, conduce detasat in topul gearbox. Fata de alte modele mari si grele, P1 este o adevarata bijuterie a tehnicii moderne.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 02

In interiorul cutiei este ingramadita o micro-transmisie 6×3. Pentru schimbarea vitezelor este nevoie de un schimbator cu doua cabluri ce actioneaza cele doua randuri de roti dintate. Lista cu avantajele si calitatile acestui gearbox este impresionanta. Raportul total este de 636% cu o distanta egala intre toate vitezele de 11,5%. Schimbarea vitezelor se face rapid in orice directie si in orice situatie. Se poate schimba in sarcina, se pot schimba mai multe viteze odata si chiar de pe loc. Tot ansamblul este inchis ermetic intr-o baie de ulei, astfel ca nu poate fi contaminat cu apa, praf sau noroi. Uleiul biodegradabil din interior este garantat pentru 10.000 de kilometri iar intreaga transmisie pentru 60.000 de kilometri. Nu in ultimul rand centrul de greutate situat in mijlocul cadrului ajuta mult la manevrabilitatea bicicletei, iar roata spate se poate echipa cu un butuc mic si usor cu un singur pinion. Greutatea completa a cutiei este de 2700 de grame.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 03

Probabil singurul dezavantaj este faptul ca P1 trebuie achizitionata impreuna cu tot cadrul, deoarece nu poate fi montata pe un cadru normal. Pretul cutiei plus un cadru nou este destul de mare astfel ca este inaccesibila multora dintre noi.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 04

Recent gama de produse Pinion a fost marita cu trei noi modele de gearbox. Mie personal mi se pare prea mult un numar de 18 viteze asa ca am fost fericit sa aflu ca e disponibila si o versiune cu 12 viteze. Cutia P1.12 e bineinteles mai mica si mai usoara si foloseste un sistem de transmisie tip 4×3. Cantareste 2350 de grame , se poate monta pe aceleasi cadre ca si surata mai mare si functioneaza dupa aceeasi tehnologie. Este ideala pentru touring si MTB avand un raport total de 600%. Comparativ, o transmisie 2×10 are un raport de 535%, iar Shimano Alfine 11 are 409%.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 05

Si asta nu e totul, doua dispozitive si mai mici, cu cate 9 viteze, sunt disponibile pentru cei mai tari in picioare. Denumite P1.9XR si P1.9CR cele doua mezine de 2200g au in interior o transmisie 3×3 si un profil mai ingust. Au aceiasi carcasa deci pot fi montate pe aceleasi cadre. Diferenta dintre XR si CR este intre rapoartele utilizate. XR (extra ratio) are un raport mare de 568% ceea ce o face ideala pentru sporturile montane si eBike-uri. Versiunea CR (compact ratio) are un raport mai strans, de doar 364%, mult mai utila pe sosele si biciclete urbane.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 06

Pinion P1 este ideal pentru a fi utilizat cu o curea dintata, marind astfel si mai mult durata de viata a transmisiei. Se poate monta pe orice bicicleta de la CrossCountry la DownHill, de la urbane la utilitare si de la FatBike la eBike. Peste 50 de firme diferite au adoptat acest gearbox pentru cadrele lor si cu aparitia noilor modele popularitatea este in crestere.

Pinion P1 - cea mai avansată cutie de viteze 07

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.