In ultimul timp nu am observat prea multe noutăţi în domeniul cicloturismului. La expoziţia Eurobike 2014 s-au putut admira câteva exemplare foarte reuşite de biciclete de tură lungă. Producători vechi şi noi s-au întrecut în a-şi prezenta creaţiile şi inovaţiile. Haideţi să vedem ce biciclete şi ce echipamente sunt disponibile pentru călătorii pe două roţi.
Centurion a pregatit un model pentru cicloturistii rapizi. Acest ciclocros modificat e echipat cu tot ce trebuie pentru o calatorie pe sosea.
Columbus este un producator german ce a prezentat o cicloturista usoara si rapida, complet echipata cu componente de varf.
Creme a venit cu o bicicleta foarte frumoasa, cu aspect retro si dotari clasice. Atentia la detalii este impresionanta, toate componentele sunt intr-o armonie perfecta.
Fuji are o bicicleta tip cursiera, dar cu angrenaj mai generos, portbagaj si manete pe capetele ghidonului.
Koga e un nume cu renume mondial in domeniul cicloturismului care vine si anul acesta cu cateva modele de top. In varful gamei se remarca acesta bicicleta dotata cu o cutie de viteze cu 18 trepte. Franele hidraulice pe janta, portbagajele si restul accesoriilor sunt toate de prima calitate.
Pentru cei carora 18 viteze li se pare prea mult, este un model cu butuc Rohloff cu 14 viteze integrate. Echiparea si accesoriile sunt aceleasi.
Pentru cicloturistii mai vitezomani este o Koga mai usoara, cu ghidon de monstercross, frane disc, portbagaj doar pe spate si accesorii mai putine.
Si KTM are un model serios de touring dotat cu aceeasi cutie cu 18 viteze, Pinion P1. Cadrul de otel, butucul cu dinam si cureaua dintata sunt cateva caracteristici foarte placute.
MTB Cycletech e o firma mai necunoscuta ce a prezentat un model foarte bun. Cadrul construit din otel Reynolds 853, are doua portbagaje, transmise XT de trekking si bagaje Ortlieb verde deschis.
Patria prezinta modelul Terra construit din tuburi de otel mufate, butuc Rohloff, dynohub, portbagaje Tubus si chainglider.
Poison a fabricat un cadru impresionant din aluminiu cu tuburi groase si o furca pe masura. Butucul Rohloff poate fi angrenat cu lant sau curea, la alegere.
Shand au expus o bicicleta de sosea echipata cu butuc Rohloff, curea Gates si frana hidraulice pe disc. Desi nu e dotata cu aripi sau portbagaje, are prinderile necesare si pot fi montate dupa preferinta de catre proprietar.
Schauff a facut senzatie cu modelul Sumo, proiectat sa reziste la o sarcina de 240 de kilograme! Toate piesele si accesoriile sunt foarte solide astfel ca si cei mai grei ciclisti pot calatori in siguranta.
Surly este o firma consacrata ce a produs unele dintre cele mai bune biciclete de cicloturism. World Troller este un model mai extravagant, pentru trasee grele, astfel ca vine incaltat cu anvelope late de 2.75″. Cadrul foarte versatil sporta gearhub sau pinioane, frana disc sau V, numeroase suporturi pentru portbagaje, aripi si bidoane. Dotarea standard include butuc Rohloff, tija de sa cu suspensie paralelogram si cuplaje S&S.
Tern este o bicicleta cu roti de 20″, dar dotata la fel ca surorile mai mari. Varianta standard are transmisie cu 27 de viteze dar se poate monta si gearhub gratie monoblocului cu excentric. Franele disc BB7, butucul cu dinam si portbagajele fata-spate fac din acest model un tourer serios.
Tout Terrain este un alt nume cu greutate in domeniu, ce are ca semnatura portbagajul sudat de cadru. Au prezentat doua modele, unul cu Pinion P1 si altul cu Rohloff. Ambele modele au dotari de top: curea Gates, lumini Supernova, butuc Schmidt, headset Chris King.
The Light Blue foloseste un cadru de otel Reynolds, cu transmisie cu pinioane multiple.
Van Nicholas e o firma de lux ce lucreaza doar cu materiale si piese foarte scumpe. Modelul prezentat are cadru din titan si este echipat cu Rohloff, Gates, Tubus, Ortlieb, Brooks, Schmidt, Magura, Schwalbe. Pretul de 5800 euro este pe masura!
Velotraum, un FatBike cu Rohloff si portbagaje.
VSF e o alta bicicleta cu aspect clasic, echipata cu Pinion P1.18, cadru de otel, frane Magura HS, portbagaje si accesorii complete.